Asystent Google pomoże klientom FlixBusa i Pyszne.pl

To pierwsze wdrożenie voice commerce w Polsce.

Od stycznia br., gdy w naszym kraju wystartował Asystent Google, Polacy mogą przy jego pomocy zadawać głosowo pytania dotyczące usług czy produktów. Teraz pojawia się możność dokonywania za pomocą głosu zakupów online. Na razie zaoferowały ją dwie firmy: agregator zamówień jedzenia Pyszne.pl i firma przewozowa FlixBus.

Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej), np. "znajdź połączenie z Warszawy do Krakowa". Akcję może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję z daną marką. FlixBus zaoferuje klientom pełne doświadczenie zakupowe - od sprawdzenia najdogodniejszego połączenia aż do zakupu biletu - wyłącznie przy użyciu głosu. W przypadku Pyszne.pl pewne czynności (wybór potraw z menu) trzeba będzie wykonywać manualnie na ekranie smartfona. Płatności dokonuje się za pomocą dowolnej karty płatniczej (najwygodniej dla użytkownika, jeśli jest podłączona do Google Pay), a uwierzytelnienia - domyślnie za pomocą odcisku palca, choć możliwa jest też identyfikacja hasłem.

- Początki e-commerce są trudne do precyzyjnego zaznaczenia na osi czasu, lecz niewątpliwie stanowią kamień milowy w historii rozwoju internetu, tak jak i początki m-commerce. Pierwsze zakupy zrealizowane przy pomocy Asystenta otwierają nowy rozdział dla biznesu w Polsce - podkreśla Michał Długosz, product marketing manager w Google.

Firmy, które chcą zacząć posługiwać się voice commerce, mogą skorzystać z platformy Actions on Google nieodpłatnie, potrzebują jedynie określonych zasobów IT, by dokonać wdrożenia. Google zapewnia też Dialogflow (system naturalnego rozumienia języka) i możliwość wyboru jednego z pięciu cyfrowych głosów Asystenta. Według Michała Długosza czas wdrożenia wynosi do kilku tygodni (zwłaszcza gdy w grę wchodzi moduł transakcyjny).

Paweł Piasecki 179 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.