Philip Morris rusza z kampanią na rzecz bezdymnej przyszłości

Hasło brzmi: "Jeśli nie palisz, nie zaczynaj. Jeśli palisz, rzuć. Jeśli nie rzucisz, zamień"

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Philip Morris International (PMI) przez firmę Povvado 73 proc. respondentów stwierdziło zarazem, że uważa za dobre takie przekształcenie modelu biznesowego PMI, by koncern nie sprzedawał już papierosów, a wyłącznie ich zamienniki, czyli e-papierosy i produkty podgrzewające (ale nie spalające) tytoń. Badanie zostało przeprowadzone online w dniach 26-28 marca br. na próbie ponad 4,5 tys. dorosłych osób w 20 krajach, także w Polsce.

Główne przesłanie kampanii “The Year of Unsmoke" brzmi: "Jeśli nie palisz, nie zaczynaj. Jeśli palisz, rzuć. Jeśli nie rzucisz, zamień". Na stronie informacyjnej (do której prowadzą odnośniki z reklam wyświetlanych m.in. na stronie "Wall Street Journal" - na zdjęciu) PMI powołuje się na badania Światowej Organizacji Zdrowia mówiące, że pomimo globalnych akcji edukacyjnych w 2025 r. na świecie będzie tyle samo użytkowników wyrobów tytoniowych, ile obecnie (ok. 1,1 miliarda).

PMI podkreśla, że jego misją jest stworzenie przy wsparciu nauki i technologii świata pozbawionego dymu. Firma przyznaje, że niepalenie jest najlepszym wyborem, ale chce zaproponować mniej szkodliwe alternatywy osobom, które nie zamierzają przestać palić. Jacek Olczak, prezes ds. operacyjnych (COO) w PMI, podkreśla, że w procesie spalania powstaje zdecydowana większość szkodliwych substancji znajdujących się w dymie papierosowym. - Wśród naukowców i ekspertów od zdrowia publicznego coraz powszechniejsza jest zgoda, że produkty, w których nie zachodzi spalanie i które są oparte na badaniach naukowych to znacznie lepszy wybór niż papierosy - mówi Olczak.

Według PMI koncern zainwestował już ponad 6 mld dol. w badania, rozwój, produkcję i wprowadzania na rynek produktów bezdymnych.

Paweł Piasecki 202 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.