Polacy przeznaczają średnio 660 zł na prezent komunijny

To wynik badania Smartscope, zrealizowanego na zlecenie RTV Euro AGD.

Najpopularniejsze prezenty komunijne to pamiątki religijne, które zamierza kupić aż 27 proc. badanych oraz rower (23 proc.). Znaczny odsetek osób planuje również kupno tabletu lub zegarka (po 13 proc.). – Zegarki tradycyjne powoli zastępowane są przez smartwatche – zauważa Iwona Pawełek, menedżer produktu w RTV Euro AGD. 7 proc. badanych zamierza kupić hulajnogi lub deskorolki jako prezent komunijny. - W ostatnich latach zmieniły się preferencje i poszukiwane są przede wszystkim urządzenia z napędem elektrycznym - mówi Pawełek. Spora grupa osób - co czwarty badany - wybiera "bezpieczne rozwiązanie": wręczenie dziecku gotówki.

– Wiele osób ma wątpliwości, jaki prezent na komunię jest stosowny i atrakcyjny dla dziecka. A z drugiej strony trendy zmieniają się tak szybko, że trudno nadążyć za potrzebami młodych ludzi – zauważa Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu w RTV Euro AGD. Chcąc pomóc w rozwiązywaniu prezentowych dylematów z tym firma udostępniła na stronie internetowej euro.com.pl nową funkcjonalność - listę wymarzonych prezentów. Rodzice mogą ją stworzyć wspólnie z dzieckiem, dokonując wyboru z wielu kategorii produktowych w zróżnicowanych cenach, a następnie rozesłać link do zainteresowanych.

Średnia cena prezentów zależna jest od rodzaju podarunku – najmniej badani zamierzają wydać na pamiątki religijne (ok. 200 zł), a najwięcej na konsole do gier, hulajnogi elektryczne i laptopy (odpowiednio ok. 1100 zł, 1120 zł oraz 1900 zł). Zdecydowana większość osób ankietowanych przez Smartscope (94 proc.) zamierza zapłacić za prezenty na komunię z własnych środków. Tylko 5 proc. chce sięgnąć po pożyczkę.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope w kwietniu 2019 r. na panelu internetowym na próbie 407 osób, które deklarowały zakup prezentu komunijnego. RTV Euro AGD dysponuje siecią 278 sklepów stacjonarnych w 177 miastach Polski oraz sklepem internetowym, który w marcu br. miał 5,35 mln użytkowników (6. miejsce pod względem zasięgu w branży e-commerce w Polsce według Gemiusa/PBI).

Paweł Piasecki 264 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.