Polacy przeznaczają średnio 660 zł na prezent komunijny
To wynik badania Smartscope, zrealizowanego na zlecenie RTV Euro AGD.
– Wiele osób ma wątpliwości, jaki prezent na komunię jest stosowny i atrakcyjny dla dziecka. A z drugiej strony trendy zmieniają się tak szybko, że trudno nadążyć za potrzebami młodych ludzi – zauważa Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu w RTV Euro AGD. Chcąc pomóc w rozwiązywaniu prezentowych dylematów z tym firma udostępniła na stronie internetowej euro.com.pl nową funkcjonalność - listę wymarzonych prezentów. Rodzice mogą ją stworzyć wspólnie z dzieckiem, dokonując wyboru z wielu kategorii produktowych w zróżnicowanych cenach, a następnie rozesłać link do zainteresowanych.
Średnia cena prezentów zależna jest od rodzaju podarunku – najmniej badani zamierzają wydać na pamiątki religijne (ok. 200 zł), a najwięcej na konsole do gier, hulajnogi elektryczne i laptopy (odpowiednio ok. 1100 zł, 1120 zł oraz 1900 zł). Zdecydowana większość osób ankietowanych przez Smartscope (94 proc.) zamierza zapłacić za prezenty na komunię z własnych środków. Tylko 5 proc. chce sięgnąć po pożyczkę.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope w kwietniu 2019 r. na panelu internetowym na próbie 407 osób, które deklarowały zakup prezentu komunijnego. RTV Euro AGD dysponuje siecią 278 sklepów stacjonarnych w 177 miastach Polski oraz sklepem internetowym, który w marcu br. miał 5,35 mln użytkowników (6. miejsce pod względem zasięgu w branży e-commerce w Polsce według Gemiusa/PBI).

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.