Uznani eksperci i gorące tematy na Forum IAB 2019

Kiedy trend staje się wrogiem marketera? Czy na fali polskiej dobroczynności mogą wypłynąć także marki? Jak dzięki łamaniu stereotypów hackować wzrost w e-commerce? O tym m.in. będzie mowa podczas trzynastej edycji Forum IAB odbywającego się pod hasłem Re:Growth. Między innowacją a efektywnością.

Re: Growth. Między innowacją a efektywnością, temat przewodni konferencji, to odpowiedź na postępującą cyfryzację, która z jednej strony daje coraz więcej różnorodnych narzędzi, z drugiej pozwala precyzyjniej mierzyć wszelkie aktywności i ich efektywność. Już 5-6 czerwca br. w Złotych Tarasach w Warszawie blisko 100 międzynarodowych i rodzimych autorytetów - przedstawicieli branży interaktywnej, ekspertów, dyrektorów i managerów globalnych firm - będzie mówić o tym, jak rosnąć w kontekście procesów, trendów, narzędzi, kampanii, modelów reklamowych i biznesowych oraz organizacji. Uczestnictwo w wydarzeniu zapowiedziało około 1300 przedstawicieli reklamodawców, domów mediowych, agencji reklamowych i firm technologicznych. Gośćmi specjalnymi, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami, będą w tym roku przedstawiciele świata sportu i mediów: Marek Kamiński i Jarosław Kuźniar oraz Daniel Knapp.

- W tym roku nieco zmieniliśmy formułę Forum. Temat przewodni będziemy rozpatrywać nie w czterech, a w ośmiu blokach tematycznych. Po dogłębnej analizie tego, czym dla szeroko pojętego rynku jest wzrost, co może go stanowić i w jakich kontekstach należy go rozpatrywać, zdecydowaliśmy się na następujące ścieżki, według których pogrupowane zostaną wystąpienia na Forum: Konsument w centrum wzrostu, Odpowiedzialny wzrost, Strategie wzrostu, Wzrost w organizacji, Efektywny wzrost, Narzędzia wzrostu, Wzrost dzięki danym, Wzrost poprzez Ecommerce – mówi Agnieszka Parfienowicz, Partner, Digital, Mindshare, przewodnicząca Rady Programowej Forum IAB 2019.

- Wzrostu poszukują dziś wszystkie organizacje. To on stał się miarą sukcesu. W dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym coraz trudniej go jednak osiągnąć, co kieruje jeszcze większą uwagę firm na marketing. Naszym celem jest zapoznanie uczestników z konkretnymi rozwiązaniami i praktyczną wiedzą o tym, jak budować wielowymiarowy wzrost dla swoich organizacji - podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Podczas sesji plenarnej otwierającej konferencję prelekcje wygłoszą uznani eksperci świata online. Paweł Gala i Marcin Gotowiec (Wavemaker) opowiedzą o fenomenie niedawnych akcji crowfundingowych, takich jak „Zapełniamy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP”, zbiórka #WspieramECS czy wsparcie finansowe dla Wisły Kraków, a przede wszystkim o tym, czy i jak marki powinny odnieść się do tego zjawiska. Anna Gruszka (IPG Mediabrands) przeanalizuje przykłady trendów, które nie przełożyły się na sukces, zostały niedocenione czy źle wykorzystane. Krzysztof Sobieszek (Publicis Media) zmierzy się z pytaniem, czy polskim firmom udało się osiągnąć rewolucję cyfrową czy jednak nie jest ona do końca rewolucją. Tadeusz Żórawski (Molecular / BBDO) przedstawi natomiast nowe szanse na wzrost dzięki ewolucji digital commerce, która otwiera inne formy sprzedaży niż tylko przez serwis internetowy czy mobilny. Powie zatem, jak wykorzystać sCommerce (zakupy przez platformy społecznościowe), iCommerce (zakupy z poziomu zdjęć) czy wCommerce (zakupy przy użyciu urządzeń wearables).

W gronie ekspertów występujących podczas konferencji są też przedstawiciele dużych i małych agencji, reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych, m.in.: Cezary Glijer, (K2 Media), Jacek Karolak (180heartbeats + Jung v Matt), Piotr Adamczyk (Zenith), Damian Huba (Google Marketing Platform CEE), Nino Dżikija (Wirtualna Polska), Adrianna Kubik-Przybył (They.pl), Maciej Żyto (Douglas Polska), Maciej Ziąbrowski (TVN Digital), Małgorzata Madej (Telewizja Polska SA), Michał Mańkowski (Grupa naTemat), Emil Pawłowski (Gemius S.A.) Michał Pieprzny (Deloitte), Anna Sakowicz (Publicis Groupe), Michał Szczur (Mindshare), Jakub Kwaczyński (GoldenSubmarine), Wojtek Walczak (melting pot), Łukasz Wyglądała (Performance Academy) i inni.

Tematy wielu wystąpień zapowiadają się ekscytująco: „Sztuczna Inteligencja – choroby wieku dziecięcego”; „7 faktów z życia wydawcy internetowego, których woleliby nie mówić czytelnikom, klientom i konkurencji”; "Każdy ma jakiś plan, dopóki nie dostanie w łeb – czego słowa Mike Tysona mogą nas nauczyć w sytuacji budowy długoterminowych strategii komunikacji marki?”;„Gdyby zniknęło 74% marek, konsumenci by się tym nie przejęli. Jak nie znaleźć się w tej grupie?”; „Król jest nagi! Jak #igersi i #muserzy wyrzucili cały dorobek wydawców do kosza i nauczyli nas robienia mediów na nowo.”

Radzie Programowej Forum, w której zasiada 44 ekspertów marketingu internetowego w Polsce, przewodniczy w tym roku Agnieszka Parfienowicz, Partner, Digital, Mindshare. Wiceprzewodniczącymi są: Agnieszka Gajzler, Dyrektor ds. strategii i rozwoju Digital, TVN Media; Katarzyna Jezierska, Head of Central Eastern Europe (CEE) Marketing, Visa; Adam Jankowski, Consumer & Customer Engagement Manager, IKEA Retail sp. z o.o. i Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation & Capability Development, Publicis Media Polska.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ - posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

W tym roku Forum IAB odbywa się wspólnie z Interact – flagową konferencją IAB Europe. Istnieje możliwość zakupu biletów pakietowych na udział w obu wydarzeniach.

 Więcej informacji na temat 13. edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.