Adam & Eve DDB z ośmioma Złotymi Ołówkami na One Show 2019

Po siedem najważniejszych nagród przypadło agencjom Droga5 New York i McCann New York.

Klatka z filmu Adam & Eve DDB dla Campaign Against Living Miserably
Klatka z filmu Adam & Eve DDB dla Campaign Against Living Miserably
Agencje Adam & Eve DDB, Droga5 New York i McCann New York zdobyły najwięcej Złotych Ołówków, nagród za kreatywność pomysłów i jakość egzekucji przyznawanych przez The One Club for Creativity. Zwycięzców ogłoszono w Nowym Jorku 8 maja br., podczas pierwszego wieczoru The One Show 2019.

Londyńska agencja Adam & Eve DDB otrzymała osiem Złotych Ołówków za kampanię dla brytyjskiej organizacji charytatywnej Campaign Against Living Miserably walczącej z samobójstwami wśród mężczyzn. Agencja Droga5 New York zdobyła siedem Złotych Ołówków, w tym cztery za kampanię dla dziennika The New York Times “The Truth Is Worth It” ("Prawda jest tego warta"). Także siedem najcenniejszych trofeów na The One Show przypadło McCann New York, w tym trzy za działania public relations wspierające młodzieżową demonstrację March for Our Lives, wzywającą do skuteczniejszych działań przeciwko przemocy z użyciem broni palnej (główne wydarzenie odbyło się 24 marca ub.r. w Waszyngtonie i równolegle w 880 miastach w Stanach Zjednoczonych i na świecie).

Best of Design: The New York Public Library New / Mother New York “Insta Novels”
Best of Design: The New York Public Library New / Mother New York “Insta Novels”

Przyznano również nagrody specjalne. Zielony Ołówek, za najbardziej proekologiczną pracę kreatywną roku, trafił do BETC Paris za kampanię “Save Our Species” zrealizowaną na zlecenie marki Lacoste. Z kolei spot “Dream Crazy” dla Nike przygotowany przez agencję Wieden + Kennedy Portland zdobył Gold One Show Cultural Driver Award, nagrodę przyznawaną za pomysły i egzekucje wywierające wyjątkowy wpływ w określonej kulturze i środowisku oraz sytuujące się poza tradycyjnymi kategoriami w reklamie i designie.

Spot dla Nike zdobył też nagrodę za efektywność kreatywną w sekcji Best of Discipline. W tej sekcji nagrodzono też m.in. agencję DDB Chicago w kategorii Branded Entertainment za pracę dla Mars Wrigley Confectionery oraz Mother New York w kategorii design za projekt "Insta Novels" dla New York Public Library.

Łącznie podczas pierwszego wieczoru The One Show przyznano w br. 85 Złotych, 92 Srebrne i 99 Brązowych Ołówków za prace z 23 krajów. Do konkursu zgłoszono prawie 19,5 tys. prac z 73 krajów. Pełna lista nagrodzonych 8 maja jest dostępna tutaj. Druga część The One Show odbywa się 10 maja.

Producentem The One Show, nowojorskiego festiwalu Creative Week (6-10 maja br.) oraz ADC Awards jest organizacja non-profit The One Club for Creativity.

Paweł Piasecki 202 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.