Ringier Axel Springer Polska Wydawcą Roku 2019

Miesięcznik "Media & Marketing Polska" opublikował swój doroczny raport "Wydawcy". Wyróżnienia otrzymały: "Pismo. Magazyn opinii", "Zwierciadło" i Burda Media Polska.

Miesięcznik "Media & Marketing Polska" opublikował swój doroczny raport "Wydawcy" poświęcony wydawnictwom prasowym i wydawcom internetowym.

Tytuł Wydawcy Roku otrzymało wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska. Redakcja "MMP" doceniła przede wszystkim skuteczną strategię Onetu, portalu, który pokonuje konkurencję z tradycyjnego rynku prasowego. RASP nagrodzony został też za wyznaczanie dla prasy nowych standardów, coraz częściej bliższych telewizji niż tradycyjnym wydawcom.

Wyróżnienia przypadły tytułom "Pismo. Magazyn opinii" (za bezkompromisowe wyznaczanie standardów i przypomnienie, co jest istotą prasy) oraz "Zwierciadło" (za strategiczną konsekwencję w chęci bycia pismem osobnym, wyróżniającym się w segmencie magazynów dla kobiet). Wyróżnienie otrzymało również wydawnictwo Burda Media Polska, które z sukcesem przenosi siłę swoich tradycyjnych marek do internetu.

Redakcja przyznaje również tytuł Rozczarowania Roku. W tym roku takim rozczarowaniem okazało się Wydawnictwo Bauer. "Ten największy gracz na rynku prasowym nie zachwycił przedsięwzięciami, spadkami sprzedaży oraz brakiem zabezpieczenia biznesu prasowego projektami online. Miejmy nadzieję, że to tylko chwilowy spadek formy" - napisano w raporcie.

Najnowsze wydanie raportu zawiera również portrety 10 największych wydawców. W ich zestawieniu uwzględniono podmioty, które w portfolio mają minimum jeden tytuł ogólnopolski ze sprzedażą w roku 2018 (ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem) powyżej 50 tys. egz., z wykluczeniem tytułów stricte branżowych (np. rolniczych, medycznych i innych). Kilku wydawców nie przesłało informacji na potrzeby raportu.

Pełny raport "Wydawcy 2019" dostępny jest wraz z najnowszym magazynem "Media & Marketing Polska" (numer majowy - wkrótce w sprzedaży).

Piotr Machul 393 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.