Studio Failcore debiutuje grą Invisible Fist [wideo]

Na platformie Steam pojawiła się debiutancka gra warszawskiego studia Failcore - Invisible Fist. Gra porusza temat rosnących nierówności społecznych, ukazując je z perspektywy trzech postaci z różnych grup społecznych, które stają do nierównej walki przeciwko Niewidzialnej Ręce Wolnego Rynku.

Bohaterowie próbują wygrać z Niewidzialną Ręka Wolnego Rynku, balansując swój czas pomiędzy pracę, relaks i sen. Im dalej w grze, tym ciężej o zdrowe proporcje. Gracze, którzy zaniedbują swoją postać, narażają ją na problemy wynikające ze stresu – depresję, nerwicę, myśli samobójcze.

Invisible Fist pozwala doświadczyć wielu scenariuszy inspirowanych prawdziwym życiem w różnych klasach społecznych – takich jak prowadzenie startupu-jednorożca, imprezy na luksusowych jachtach, ale też seksizm w pracy, uzależnienie od narkotyków czy staranie się o zasiłek.

- Invisible Fist jest kolejnym przedstawicielem nowej fali gier zaangażowanych, które zrywają z tradycyjnym postrzeganiem gier wyłącznie jako rozrywki. Jestem głęboko przekonany, że w świecie w którym rządzą strzelanki spod znaku Battle-Royale robi się coraz większe zapotrzebowanie na gry, które mogą zmienić nasze myślenie o świecie. Zwłaszcza wśród dojrzałych graczy, którzy mają coraz mniej czasu na zabawę i coraz bardziej ambitny gust. Potwierdzają to pierwsze recenzje i nagrody, informacje w międzynarodowych portalach. Magazyn "Polityka" wymienił Invisible Fist jako jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych roku 2019. Dopiero się rozkręcamy  – mówi Jan Cieślar, założyciel studia Failcore.

Invisible Fist w trakcie festiwalu Games for Impact. W czerwcu Failcore zaprezentuje grę również w trakcie konferencji Games for Change w Nowym Jorku.
Invisible Fist w trakcie festiwalu Games for Impact. W czerwcu Failcore zaprezentuje grę również w trakcie konferencji Games for Change w Nowym Jorku.

Studio Failcore powstało przy wsparciu anioła biznesu Jana Stasza – współzałożyciela platformy Showroom, który w zeszłym roku rozpoczął projekt ekologicznej marki odzieżowej Nago.

Katarzyna Kacprzak 706 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.