Małgorzata Lubelska CMO Roku, Żabka Marką Roku

Miesięcznik "Media & Marketing Polska" opublikował doroczny raport "Marka/Marketer". Wyróżnienia otrzymało aż sześć brandów.

Miesięcznik "Media & Marketing Polska" opublikował swój doroczny raport "Marka/Marketer". Tytuł CMO Roku otrzymała Małgorzata Lubelska, szefowa marketingu Grupy Żywiec. Małgorzata Lubelska w opinii redakcji „MMP” jest „konsekwentną rewolucjonistką”, dzięki której piwo Żywiec odzyskało pozycję numer 1 w segmencie marek premium.

Tytuł Marki Roku przyznano Żabce. Redakcja doceniła przede wszystkim otwarcie marki na innowacje oraz fakt, że największa sieć convenience wciąż zaskakuje nowymi pomysłami. Pokazuje, że handel w wydaniu offline też może być innowacyjny i nowoczesny.

Wyróżnienia otrzymało aż sześć brandów: Ben & Jerry’s, Eobuwie, Santander Bank Polska, Gripex, Empik oraz Skoda. Ben & Jerry’s - za bezkompromisowość, obronę niepopularnych wartości i odwagę w komunikacji z konsumentami. E-obuwie za skalę działalności, w tym łączenie kanału online i sklepów fizycznych, nowatorskie rozwiązania technologiczne oraz wysoki poziomem obsługi klienta. Santander Bank Polska za sprawnie przeprowadzony rebranding, który może być wzorem dla innych. Gripex za wybijającą się na tle konkurencji komunikację, innowacyjną jak na kategorię przeziębieniową. Empik za konsekwentne (od lat) stawianie na omnichannelowy model rozwoju. Skoda, która od 10 lat jest liderem polskiego rynku samochodowego nie osiada na laurach i nadal szuka i eksperymentuje – argumentowano.

Redakcja przyznaje również tytuł Rozczarowania Roku. W tej edycji raportu takim rozczarowaniem okazał się Nike. "Globalna marka zlikwidowała swoje polskie biuro. Jednak nie możemy pozbyć się wrażenia, że decyzja sprzed kilkunastu miesięcy o rozwiązaniu biura zajmującego się marketingiem nie była słuszna" - napisano w raporcie.

Raport "Marka/Marketer Roku" poświęcony jest brandom globalnym obecnym na rynku polskim oraz lokalnym.

Pełny raport "Marka Marketer" dostępny jest wraz z najnowszym magazynem "Media & Marketing Polska" (nr 5/2019).

 

Piotr Machul 216 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.