Raport GfK: McDonald’s i KFC tracą na popularności

Wartość polskiego rynku gastronomicznego wzrosła o ponad 30 proc., a liczba punktów gastronomicznych o 7 proc.

Polacy szukają nowych smaków – McDonald’s i KFC tracą na popularności – zyskują pizzerie i kuchnia włoska - wynika z raportu GfK  "Rynek gastronomiczny w Polsce 2018". 

Polacy chętnie odwiedzają punkty gastronomiczne. Odsetek Polaków odwiedzających punkty gastronomiczne wzrósł w 2018r. w porównaniu z rokiem poprzednim o ponad 20 proc., osiągając najwyższy poziom od dziesięciu lat. Również średnie wydatki po raz pierwszy przekroczyły poziom 100 zł na osobę.

Wartość rynku gastronomii wzrosła o ponad 30 proc., a liczba punktów gastronomicznych o 7 proc. Polacy najchętniej odwiedzają pizzerie (1/3 klientów gastronomii jada w pizzeriach), restauracje, puby i piwiarnie, bary fast foody i kawiarnie. Restauracje chętniej odwiedzają ludzie starsi, do pubów i barów z kebabem chodzą głównie młodzi mężczyźni. Fast foody są często odwiedzane przez młodzież.

Liderem pośród odwiedzających lokale gastronomiczne jest McDonald’s, na drugim miejscu KFC oraz Pizza Hut. Kolejne miejsca zajmują: Stop Cafe i Burger King.

Pomimo, że McDonald i KFC są wciąż najczęściej odwiedzanymi sieciami to częstotliwość odwiedzin w tych sieciach spadła o 8 pp. rok do roku, a w tym samym czasie dokładnie o tyle samo punktów procentowych wzrósł odsetek konsumentów odwiedzających pizzerie.

Gospodarstwa domowe o dochodzie powyżej 6 tys. zł netto najchętniej odwiedzają kawiarnie i bary/lunch bary. Natomiast gospodarstwa o dochodzie poniżej 3 tys. zł netto najczęściej stołują się w barach typu fast food. 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.