Drewniany Ołówek dla 180heartbeats + Jung v Matt za Niezniszczalną Tęczę [wideo]

W konkursie D&AD przyznano w tym roku sześć najwyżej cenionych Czarnych Ołówków.

"Niezniszczalną Tęczę" ("Unbreakable Rainbow") nagrodzono w Londynie Drewnianym Ołówkiem w kategorii "Spatial Design" (podkategoria "Installation Design"). Znalazł się także na short-listach w kategoriach "Creativity For Good" i "Media / Use of Events & Stunts". Nominowane były ponadto dwie inne prace z Polski. Projekt "Niezniszczalna Tęcza", zrealizowany dla marki Ben & Jerry’s (Unilever) wraz ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości, był już wcześniej kilkakrotnie nagradzany.

Dwoma spośród tegorocznych Czarnych Ołówków - jednej z najbardziej prestiżowych nagród w branży reklamowej - wyróżniono nagradzaną już wcześniej - m.in. na One Show w Nowym Jorku - kampanię "The Truth is Worth It" dziennika "New York Times". Nagrody za tę kampanię powędrowały do agencji Droga5 ( w kategorii "TV Commercial Campaigns") i studia produkcyjnego Furlined ("Writing for Film").

W kategorii "Integrated" Czarnym Ołówkiem w tegorocznym konkursie D&AD nagrodzono zapewne najbardziej ostatnio docenioną kampanię "Dream Crazy" Wieden + Kennedy dla Nike. Czarny Ołówek w kategorii "Digital Design" trafił  do BWM Dentsu za "Project Revoice" dla ALS Association (organizacji chorych na stwardnienie zanikowe boczne, zwane też chorobą Lou Gehriga). W kategorii "Product Design" na Czarny Ołówek zasłużył zdaniem jurorów projekt  Microsoftu - kontroler do konsoli Xbox dla graczy z ograniczoną sprawnością ruchową.

I wreszcie agencja AMV BBDO oraz studio produkcyjne Somesuch wyróżniono złotym Czarnym Ołówkiem za kampanię "Viva La Vulva" dla marki podpasek Libresse.

W ostatnich dwudziestu latach - tyle obejmuje internetowe archiwum konkursu DA&D - polskie projekty zdobyły łącznie 14 nagród. W 2018 roku Polsce przypadło pięć Ołówków, z tego cztery kampanii 'Do ostatniego drzewa" (Ogilvy & Mather Polska dla Greenpeace Polska).

Ceremonia wręczenia nagród w konkursie D&AD - jednym z najstarszych i najbardziej prestiżowych w branży reklamowej - miała miejsce w Londynie 23 maja. O nagrody rywalizowało w br. łącznie 720 prac w 34 kategoriach. Pełną listę nagrodzonych i nominowanych w br. prac można znaleźć tutaj.

Paweł Piasecki 257 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.