Beko namawia dzieci, by jadły jak ich mistrzowie [wideo]

Tylko jedno polskie dziecko na pięć wie, ile powinno codziennie jeść warzyw i owoców. Za to aż 70% wie dokładnie, ilu zawodników liczy drużyna piłkarska - wynika z badania zleconego przez markę sprzętu AGD Beko.

W kwietniu br. marka Beko, należąca do tureckiej grupy Arçelik, przy współpracy z klubem piłkarskim FC Barcelona, Barça Foundation i UNICEF, przeprowadziła ankietę na temat wiedzy o zdrowym odżywianiu wśród 13 500 dzieci w wieku 6-10 lat w 18 krajach, w tym w Polsce. Wynika z niego m.in., że dzieci bardziej interesują się piłką nożną i zdecydowanie więcej wiedzą na jej temat, niż na temat zdrowego jedzenia. Ponadto prawie cztery na pięć polskich matek wyznaje, że nie ma wsparcia ze strony profesjonalistów w zakresie zdrowego odżywiania dzieci.

Zarazem aż 80% dzieci zadeklarowało, że jadłoby zdrowe jedzenie, gdyby wiedziały, że tak odżywiają się ich idole. W związku z tym Beko opublikowało film, w którym hiszpański piłkarz Gerard Piqué, obrońca FC Barcelony i ambasador akcji "Jedz jak Mistrz", odwiedza dzieci w szkołach i zachęca je do zdrowego odżywiania.

Beko jest globalnym partnerem klubu FC Barcelona i przy jego współpracy od 2017 r. prowadzi globalną kampanię "Eat Like A Pro" ("Jedz jak mistrz"), której celem jest wykorzystanie uwielbienia, jakie dzieci mają dla piłkarskich idoli do zmiany na lepsze ich nawyków jedzeniowych.

W ramach inicjatywy “Eat Like A Pro” Beko przekazało też 1 milion euro na sfinansowanie sześciu programów UNICEF wspierających dzieci, rodziców oraz szkoły w zdrowym żywieniu. Z programu skorzystało ponad 500 tysięcy dzieci.

Więcej o akcji można przeczytać tutaj.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.