Zdobycie Mount Everest przez CEO częścią kampanii klimatycznej koncernu Arçelik

Hakan Bulgurlu, CEO Arçelika, zdobył najwyższy szczyt Ziemi 23 maja.

Wyczyn Bulgurlu jest częścią kampanii Arçelika, właściciela marek Beko i Grundig, kampanii mającej na celu zwrócenie uwagi na zmiany klimatyczne oraz czas, który pozostał ludzkości, by odwrócić ich efekty – tylko 21 lat. Według raportu Organizacji Narodów Zjednoczonych, jeśli emisja gazów cieplarnianych nie zostanie zmniejszona, do 2040 r. możemy spodziewać się ocieplenia atmosfery o 1,5 st. Celsjusza w stosunku do czasów sprzed rewolucji przemysłowej, co będzie mieć dramatyczne konsekwencje.

Kierownictwo tureckiego koncernu zorganizowało wcześniej kilkakrotnie podobne wyprawy służące ekologicznej edukacji pracowników i szerszych grup społecznych - Kilimandżaro zostało zdobyte w 2011 r., Elbrus w 2017 r., a Aconcagua w 2018 r.

Firma informowała o ekspedycji w mediach społecznościowych - na profilach Hakana Bulgurlu oraz marki Arçelik Global na Twitterze i Instagramie. Bulgurlu zamieścił też 2 maja br. list otwarty w serwisie LinkedIn pod wymownym tytułem "Jesteśmy w punkcie przełomowym, a czas nie gra na naszą korzyść". 

Paweł Piasecki 1040 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.