8 na 10 internautów zna Rankomat [wideo]

Porównywarkę polis ubezpieczeniowych kojarzy obecnie o 60 proc. więcej internautów niż w listopadzie 2018 r.

Rankomat wyrósł na najbardziej rozpoznawalną markę w swoim segmencie - pokazuje zrealizowane w maju br. badanie Wavemakera. Rankomat kojarzy 77 proc. internautów, a więc o 60 proc. więcej niż jeszcze w listopadzie 2018 r., gdy markę znało 48 proc. badanych.

Majowe badanie Wavemakera pokazało, że np. Cuk.pl kojarzy niemal dwukrotnie mniej, bo zaledwie 40 proc. internautów. Kolejne miejsca zajmują UbezpieczeniaOnline.pl z wynikiem 29 proc. i Comperia, którą zna co piąty respondent. Internauci kojarzą Rankomat głównie z ubezpieczeniami komunikacyjnymi, na życie oraz nieruchomości, czyli najpopularniejszymi usługami ubezpieczeniowymi oferowanymi na rynku.

Znajomość marki oraz oferty Rankomatu jest w dużej mierze zasługą komunikacji reklamowej, którą serwis prowadzi od jesieni, we współpracy z Wavemakerem, który dobiera media i świadczy serwis badawczy. Wykorzystywała ona przede wszystkim reklamę spotową w TV, która skutecznie odsyłała widzów do świata online i na stronę Rankomat.pl. W efekcie 35 proc. internautów spontanicznie wymieniało Rankomat w badaniu Wavemakera jako markę, z której reklamami zetknęło się w ostatnich trzech miesiącach. Ponad połowa ankietowanych deklaruje, że skorzystałaby z usług porównywarki, szukając ubezpieczenia, a jedna trzecia nie odrzuca takiej opcji. Zaledwie 12 proc. osób biorących udział w badaniu nie chce korzystać z internetowych porównywarek.

- W komunikacji Rankomatu postawiliśmy na budowę marki, ale też na promocję całej kategorii porównywarek. Jak się okazało, Rankomat wyrósł na jej synonim i coraz częściej spotykamy się w sieci z opiniami na temat "tych rankomatów", tak jak np. "adidasami" często nazywa się obuwie sportowe – komentuje Tomasz Masajło, prezes zarządu Rankomatu. - Pozytywnym dla całej branży trendem jest coraz większa skłonność konsumentów do korzystania z tego typu usług. Ponad połowa użytkowników poszukujących w sieci oferty ubezpieczeniowej twierdzi, że skorzystałaby z porównania, jakie umożliwiają serwisy takie jak Rankomat.pl – dodaje.

Maciej Florek 2087 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.