North Face rezygnuje z kampanii Leo Burnett Tailor Made
Powodem było "nieetyczne" wykorzystanie Wikipedii w kampanii.
Wikipedia nazwała kampanię "nieetycznym, krótkowzrocznym popisem marketingowym" i stwierdziła, że marka skłamała na temat współpracy z Wikipedią oraz naruszyła publiczne zaufanie do niej. Encyklopedia uważa bezstronność haseł - niepodlegających wpływom jakichkolwiek firm, organizacji czy stronnictw politycznych - za jeden ze swoich największych atutów.
29 maja marka North Face przeprosiła Wikipedię, zapewniając, że kampania została wycofana. Zdjęcia zrobione na potrzeby kampanii można zobaczyć tutaj.

Paweł Piasecki 310 Artykuły
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.
Komentarze