IAB Europe: rynek reklamy cyfrowej w Europie wart w 2018 r. 55,1 mld euro

Według badania AdEx Benchmark 2018, którego wyniki ogłoszono wczoraj na konferencji Interact w Warszawie, wartość tego rynku wzrosła w ub.r. o 13,9 proc.

To najszybsze tempo wzrostu od 2011 r. Na wynik wpłynęły znaczące wzrosty wydatków na reklamy wideo, mobile i w social mediach. W ubiegłym roku dwucyfrowy wzrost rok do roku zanotowano na 21 rynkach europejskich z 28, które obejmuje badanie AdEx Benchmark.

Zarówno reklamy wideo typu out-stream, jak i reklamy mobilne zanotowały dwucyfrowe wzrosty na wszystkich 28 rynkach. Średni wzrost dla out-stream wideo wyniósł 44,7%, a dla wideo ogółem 30,9%. Przy łącznej wartości 7,6 miliarda euro wideo stanowiło 33% rynku reklam display.

Wyszukiwanie pozostaje największą kategorią w reklamie cyfrowej pod względem przychodów. Ma wartość rynkową 25 mld euro (wzrost o 12,5%).

Reklama mobilna wzrosła ogółem w ub.r. o 31,4%, do 22,8 mld euro. Generuje obecnie 41% wydatków na reklamę cyfrową w Europie. Social, ze wzrostem rok do roku na poziomie 33,7%, napędza wzrost rynku reklam display i stanowi prawie połowę tego rynku (49%).

Dziesięć czołowych europejskich rynków reklamy cyfrowej pod względem wartości (dane w miliardach euro) to:

  1. Wielka Brytania – 18,4
  2. Niemcy – 7,2
  3. Francja – 5,2
  4. Rosja – 4,1
  5. Włochy – 2,9
  6. Holandia – 2,2
  7. Hiszpania – 2,2
  8. Szwecja – 2,1
  9. Szwajcaria – 2,0
  10. Norwegia – 1,1

Z kolei pięć najszybciej rosnących rynków (dane w procentach) to:

1. Ukraina - 26,9

2. Rosja - 24,9

3. Białoruś - 23,6

4. Czechy - 20,9

5. Serbia - 20,1

Łączna wartość europejskiego rynku reklamy cyfrowej zwiększyła się ponad dwukrotnie od 2012 r.

Paweł Piasecki 241 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.