IAB Europe: rynek reklamy cyfrowej w Europie wart w 2018 r. 55,1 mld euro
Według badania AdEx Benchmark 2018, którego wyniki ogłoszono wczoraj na konferencji Interact w Warszawie, wartość tego rynku wzrosła w ub.r. o 13,9 proc.
Zarówno reklamy wideo typu out-stream, jak i reklamy mobilne zanotowały dwucyfrowe wzrosty na wszystkich 28 rynkach. Średni wzrost dla out-stream wideo wyniósł 44,7%, a dla wideo ogółem 30,9%. Przy łącznej wartości 7,6 miliarda euro wideo stanowiło 33% rynku reklam display.
Wyszukiwanie pozostaje największą kategorią w reklamie cyfrowej pod względem przychodów. Ma wartość rynkową 25 mld euro (wzrost o 12,5%).
Reklama mobilna wzrosła ogółem w ub.r. o 31,4%, do 22,8 mld euro. Generuje obecnie 41% wydatków na reklamę cyfrową w Europie. Social, ze wzrostem rok do roku na poziomie 33,7%, napędza wzrost rynku reklam display i stanowi prawie połowę tego rynku (49%).
Dziesięć czołowych europejskich rynków reklamy cyfrowej pod względem wartości (dane w miliardach euro) to:
- Wielka Brytania – 18,4
- Niemcy – 7,2
- Francja – 5,2
- Rosja – 4,1
- Włochy – 2,9
- Holandia – 2,2
- Hiszpania – 2,2
- Szwecja – 2,1
- Szwajcaria – 2,0
- Norwegia – 1,1
Z kolei pięć najszybciej rosnących rynków (dane w procentach) to:
1. Ukraina - 26,9
2. Rosja - 24,9
3. Białoruś - 23,6
4. Czechy - 20,9
5. Serbia - 20,1
Łączna wartość europejskiego rynku reklamy cyfrowej zwiększyła się ponad dwukrotnie od 2012 r.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.