"Metro" w Brazylii wykorzystuje captcha do walki z fake news [wideo]

Kampania, wykorzystująca znany mechanizm sprawdzania, czy odbiorca nie jest robotem, została przygotowana przez agencję Artplan.

Dziennik "Metro" w Brazylii znalazł ciekawy sposób, by skłonić czytelników do refleksji nad przybierającym na sile zjawiskiem "fake news", które m.in. mogą znacząco wpływać na wybory polityczne. Na internetowej stronie gazety zamiast typowego mechanizmu captcha (wskazywanie obrazka niepasującego do pozostałych) użytkownik chcący skomentować dowolny artykuł proszony jest o wybranie jednego spośród czterech kwadracików, który zawiera fałszywą informację. Po udzieleniu odpowiedzi pokazuje się okienko z prawdziwą informacją, a użytkownik może przejść do komentowania. Twórcy kampanii codziennie dodawali nową fałszywą informację, poszerzając obszar edukacji czytelników.

Paweł Piasecki 253 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.