Ponad 1,72 mln widzów pierwszej edycji Ekstraklasa Games
Mecze z fazy ligowej i finału największego w historii turnieju gry FIFA w Polsce były transmitowane w Polsat Games, a także online - na kanałach Twitch, YouTube i Facebook.
W pierwszym miesiącu funkcjonowania projektu strona internetowa Ekstraklasa Games zanotowała 860 tys. wyświetleń, w telewizji Polsat Games rozgrywki śledziło przez pięć dni ponad 430 tys. widzów, a w serwisach YouTube i Twitch widownia wyniosła 260 tys. osób. Oglądalność wszystkich transmisji online (łącznie z Facebookiem) zamknęła się w liczbie ponad 1,3 mln wyświetleń, a widzowie obejrzeli w sumie online 84 tys. godzin turnieju. Łącznie w internecie i telewizji turniej śledziło 1,72 mln widzów.
Oficjalnymi partnerami rozgrywek były marki - KFC i Media Expert. Sieć Media Expert przy okazji finału przygotowała promocję na zestawy konsol i gier. Akcja sprzedażowa była wspierana spotami radiowymi z udziałem znanych komentatorów sportowych – Janusza Laskowskiego i Dariusza Szpakowskiego. KFC z kolei przygotowało innowacyjną ofertę dla osób śledzących transmisje z turnieju na Twitchu: im dłużej oglądały stream, tym większy zyskiwały rabat na zamówienie online. Użytkownicy dostawali zniżkę także za wpisywanie frazy „KFC” na czacie transmisji w Twitchu.
- Startując z turniejem Ekstraklasa Games w Polsce, Ekstraklasa dołączyła do ekskluzywnego grona lig, które organizują swoje rozgrywki e-sportowe, jak Bundesliga, Premier League czy LaLiga - powiedział Marcin Mikucki, dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy SA. To największy projekt e-sportowy FIFA w Polsce i jedyny krajowy turniej dający możliwość rywalizacji o punkty do światowego rankingu FIFA 19 Global Series. Rozgrywki były przeznaczone zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów. Zwycięska ekipa Pogoni Szczecin, która w finale pokonała Legię Warszawa, otrzymała 20 tys. zł, a pula nagród dla pierwszej trójki, których fundatorem była marka Aztorin, wyniosła 35 tys. zł. Dodatkowo wszyscy zwycięzcy kwalifikacji otrzymali od Media Expert profesjonalne fotele gamingowe.
Strategicznym partnerem medialnym turnieju była telewizja Polsat Games, kluczowa była także współpraca z wydawcą gry FIFA 19 – Electronic Arts Polska. Agencją e-sportową odpowiedzialną za koordynację turnieju było ESL Polska. Nad całością projektu czuwała agencja marketingu sportowego Lagardere Sports.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.