Facebook będzie współpracować z pięcioma agencjami

Oprócz Wieden + Kennedy, która obsługuje flagową markę, będą to Leo Burnett, Ogilvy, BBDO i Droga5.

Agencja Wieden + Kennedy, odpowiedzialna za kampanię "More Together", będzie nadal przygotowywać kreacje dla głównej platformy społecznościowej. Facebook poszerzył jednak zarazem współpracę z Leo Burnett z grupy Publicis i powierzył tej agencji nadzór nad reklamami Messengera. Instagramem zajmie się z kolei Ogilvy (WPP), a komunikatorem WhatsApp - BBDO (Omnicom). Droga5, niedawno przejęta przez Accenture Interactive, będzie mieć natomiast pieczę nad "narracją korporacyjną" Facebooka.

Oprócz pięciu agencji Facebook będzie też korzystać z usług zespołu in-house, Facebook X ("Experiences"), który zajmie się m.in. działaniami na samej platformie, eventami i doświadczeniem użytkowników.

Posunięcie giganta mediów społecznościowych, ogłoszone tuż przez festiwalem w Cannes (zaczyna się dziś - 17 czerwca), wywołało pewne zaskoczenie, gdyż w ostatnim okresie reklamodawcy raczej ograniczali, a nie zwiększali, liczbę współpracujących z nimi agencji. Facebook stwierdził, że wymienionych wyżej partnerów wybrał ze względu na udowodnioną umiejętność "budowania ponadczasowych marek"; wzięto pod uwagę zdobyte przez agencje nagrody i pozycję na poszczególnych rynkach (np. w Indiach i Brazylii w przypadku BBDO).

(TheDrum.com)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.