Facebook będzie współpracować z pięcioma agencjami
Oprócz Wieden + Kennedy, która obsługuje flagową markę, będą to Leo Burnett, Ogilvy, BBDO i Droga5.
Oprócz pięciu agencji Facebook będzie też korzystać z usług zespołu in-house, Facebook X ("Experiences"), który zajmie się m.in. działaniami na samej platformie, eventami i doświadczeniem użytkowników.
Posunięcie giganta mediów społecznościowych, ogłoszone tuż przez festiwalem w Cannes (zaczyna się dziś - 17 czerwca), wywołało pewne zaskoczenie, gdyż w ostatnim okresie reklamodawcy raczej ograniczali, a nie zwiększali, liczbę współpracujących z nimi agencji. Facebook stwierdził, że wymienionych wyżej partnerów wybrał ze względu na udowodnioną umiejętność "budowania ponadczasowych marek"; wzięto pod uwagę zdobyte przez agencje nagrody i pozycję na poszczególnych rynkach (np. w Indiach i Brazylii w przypadku BBDO).
(TheDrum.com)