Komfort zmienia model biznesowy

W Warszawie otwarto modelowy sklep pod nowym logo i ze znacznie rozbudowanym asortymentem.

Komfort rusza z nowym konceptem sklepów wielkopowierzchniowych. Oprócz dywanów i podłóg dotychczas stanowiących asortyment sieci w ofercie znajdzie się teraz kompleksowe wyposażenie do łazienek (wcześniej dostępne w kilkunastu sklepach należącej do Grupy Komfort spółki Komfort Łazienki), ale także wyposażenie kuchni oraz artykuły do dekoracji wnętrz marki Homla. Pierwsza taka dwupoziomowa placówka o powierzchni 4 tys. mkw. ruszyła w Warszawie, a najbliższych tygodniach otwarte mają być dwa kolejne tego typu sklepy, w Gdańsku i Poznaniu.

- Nowy model biznesowy naszej sieci to rozwiązanie będące kontynuacją dotychczasowego rozwoju firmy oraz siostrzanych firm w ramach naszej Grupy. Do tej pory koncepty funkcjonowały oddzielnie, teraz postanowiliśmy połączyć je pod jednym szyldem i dachem - powiedział Wojciech Kiestrzyń, prezes zarządu spółki Sklepy Komfort dodając, że marzeniem firmy jest zagwarantowanie w przyszłości klientom pełnej oferty, ale także kompleksowego serwisu - od doradztwa w zakresie aranżacji wnętrz, przez projekt po montaż wszelkich elementów wyposażenia kuchni i łazienek. Zapowiada także poszerzanie asortymentu o kolejne kategorie. 

Zmiana modelu biznesowego, poza rozbudową asortymentu, pociągnęła za sobą także inne zmiany. Firma wdrożyła nowy system ERP SAP, który usprawnić ma logistykę, tak by zamówione artykuły trafiały do klientów nie później niż po 48 godzinach. 

Uproszczono logo, zachowując jednak spójność ze starym, dobrze rozpoznawalnym znakiem firmy i podpinając pod nie logo trzech głównych kategorii nowego konceptu - Komfort Podłogi, Komfort Łazienki i Komfort Kuchnie. Nie wszystkie sklepy sieci będą operowały pełnym asortymentem, niektóre pozostaną przy ofercie łazienkowej (z nowym logotypem), inne będą funkcjonowały jako Komfort Podłogi. Na przełomie czerwca i lipca ruszyć ma także nowy sklep internetowy, a w sierpniu oferować ma już pełen asortyment. 

- Sukcesywnie obserwując rozwój nowego konceptu, będziemy poszerzać ofertę w tych z funkcjonujących już sklepów, których powierzchnia nam na to pozwoli. Mamy bowiem sklepy w różnych formatach - po 300-400 mkw. i około 1 tys. mkw.  Pełen asortyment w skali ogólnopolskie dostępny będzie już wkrótce online z możliwością dowozu do domu lub wybranego sklepu - tłumaczy Michał Szlapański, dyrektor marketingu spółki. Jak mówi, dziś sieć liczy ponad 160 sklepów Komfort oraz około 30 z logo Komfort Łazienki, a dostosowanie ich do nowego modelu przebiegać ma w spokojnym tempie w tym i przyszłym roku. Zapowiada przy tym rozwój franczyzy pod marką Komfort. Obecnie w tym modelu działa około 20 placówek pod tym szyldem. 

Na przełomie czerwca i lipca  ruszyć ma również duża lokalna kampania reklamująca warszawski sklep, a w sierpniu ogólnopolska akcja promująca nowy sklep internetowy z pełnym asortymentem. Szczegóły kampanii firma zdradzi później, na razie wiadomo, że w digitalu komunikacją Komfortu zajmuje się Sales & More, a media planuje i kupuje dla sieci Codemedia. 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.