Wyborcza.pl ma ponad 190 tys. prenumeratorów

Na koniec maja 2019 r. liczba aktywnych prenumeratorów Wyborcza.pl wyniosła 192 415, co oznacza, że od początku roku serwis zdobył prawie 22 tys. subskrybentów.

Połowę tegorocznych prenumerat zakupiono w formie transakcji autoodnawialnych. Taka liczba subskrypcji w połączeniu ze średnim rozpowszechnianiem papierowego wydania na poziomie 101 tys. egzemplarzy oznacza, że dziennie sprzedaje się średnio ponad 290 tys.  dostępów do treści "Gazety Wyborczej".

- W ciągu miesiąca nasi czytelnicy kupują ponad 2,4 mln egzemplarzy papierowego wydania "Gazety Wyborczej", internauci polubili profil dziennika w mediach społecznościowych niemal 1,5 mln razy, a ponad 8 mln  użytkowników odwiedza Wyborcza.pl – komentuje Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".

Wszyscy prenumeratorzy mogą korzystać z aplikacji mobilnej Wyborcza.pl – w ciągu kilku odnotowano znaczący wzrost subskrybentów aplikacji w sklepach iTunes i Google Play (o ponad 144% w stosunku do grudnia 2018 r.), co wydawca wiąże z intensyfikacją działań marketingowych i usprawnieniami technologicznymi.

Zdaniem wydawcy wzrost liczby prenumeratorów dziennik zawdzięcza m.in. zmianom w ofercie online, rosnącej popularności aplikacji mobilnej oraz  wzmocnieniu zespołu ds. rozwoju subskrypcji cyfrowych, ale przede wszystkim jakości publikowanych materiałów. 

- Siłą Wyborcza.pl jest dobra selekcja najważniejszych informacji. Bardzo ważna jest dla nas różnorodność treści, dlatego oprócz polityki czy ekonomii, dużo miejsca poświęcamy na artykuły o zdrowiu, związkach, rodzicielstwie oraz rozrywce - mówi Aleksandra Sobczak, która została szefową serwisu Wyborcza.pl w maju br. Dodała, że w najbliższych miesiącach zespół  planuje postawić na  intensywną kampanię związaną z katastrofą klimatyczną. W tym celu powołano nawet w Wyborcza.pl specjalną grupę dziennikarzy i redaktorów.  

Z myślą o sprawniejszym rozwoju biznesu subskrypcyjnego w zespole strategii online "Gazety Wyborczej" zostały utworzone nowe stanowiska. Mateusz Szaniewski, dotychczas prowadzący zespół ds. mediów społecznościowych "Gazety Wyborczej”, został kierownikiem marketingu subskrypcji cyfrowych. Z kolei Katarzyna Ostrowska i Maksymilian Salski objęli stanowiska kierowników wzrostu subskrypcji cyfrowych.

 -  Koniecznością jest specjalizacja na każdym etapie – począwszy od budowania solidnej, wartościowej oferty i wzmacniania zaangażowania czytelników, poprzez zaawansowane działania w marketingu digitalowym oraz zwiększanie poziomu utrzymania i satysfakcji prenumeratorów po wprowadzanie kolejnych przydatnych funkcjonalności. Fundamentalna jest też ścisła współpraca z dziennikarzami i redaktorami w całej Polsce. Nieustannie eksperymentujemy, czerpiąc inspiracje zarówno od podobnych nam wydawców zagranicznych, osiągających spektakularne wyniki, ale również z rynku e-commerce, reklamy czy usług streamingowych – mówi  Danuta Breguła, dyrektor strategii online "Gazety Wyborczej”.

Od początku czerwca br. trwa kampania wizerunkowa "Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl pod hasłem "Co pokolenie to Wyborcza". 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.