Wyborcza.pl ma ponad 190 tys. prenumeratorów
Na koniec maja 2019 r. liczba aktywnych prenumeratorów Wyborcza.pl wyniosła 192 415, co oznacza, że od początku roku serwis zdobył prawie 22 tys. subskrybentów.
- W ciągu miesiąca nasi czytelnicy kupują ponad 2,4 mln egzemplarzy papierowego wydania "Gazety Wyborczej", internauci polubili profil dziennika w mediach społecznościowych niemal 1,5 mln razy, a ponad 8 mln użytkowników odwiedza Wyborcza.pl – komentuje Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".
Wszyscy prenumeratorzy mogą korzystać z aplikacji mobilnej Wyborcza.pl – w ciągu kilku odnotowano znaczący wzrost subskrybentów aplikacji w sklepach iTunes i Google Play (o ponad 144% w stosunku do grudnia 2018 r.), co wydawca wiąże z intensyfikacją działań marketingowych i usprawnieniami technologicznymi.
Zdaniem wydawcy wzrost liczby prenumeratorów dziennik zawdzięcza m.in. zmianom w ofercie online, rosnącej popularności aplikacji mobilnej oraz wzmocnieniu zespołu ds. rozwoju subskrypcji cyfrowych, ale przede wszystkim jakości publikowanych materiałów.
- Siłą Wyborcza.pl jest dobra selekcja najważniejszych informacji. Bardzo ważna jest dla nas różnorodność treści, dlatego oprócz polityki czy ekonomii, dużo miejsca poświęcamy na artykuły o zdrowiu, związkach, rodzicielstwie oraz rozrywce - mówi Aleksandra Sobczak, która została szefową serwisu Wyborcza.pl w maju br. Dodała, że w najbliższych miesiącach zespół planuje postawić na intensywną kampanię związaną z katastrofą klimatyczną. W tym celu powołano nawet w Wyborcza.pl specjalną grupę dziennikarzy i redaktorów.
Z myślą o sprawniejszym rozwoju biznesu subskrypcyjnego w zespole strategii online "Gazety Wyborczej" zostały utworzone nowe stanowiska. Mateusz Szaniewski, dotychczas prowadzący zespół ds. mediów społecznościowych "Gazety Wyborczej”, został kierownikiem marketingu subskrypcji cyfrowych. Z kolei Katarzyna Ostrowska i Maksymilian Salski objęli stanowiska kierowników wzrostu subskrypcji cyfrowych.
- Koniecznością jest specjalizacja na każdym etapie – począwszy od budowania solidnej, wartościowej oferty i wzmacniania zaangażowania czytelników, poprzez zaawansowane działania w marketingu digitalowym oraz zwiększanie poziomu utrzymania i satysfakcji prenumeratorów po wprowadzanie kolejnych przydatnych funkcjonalności. Fundamentalna jest też ścisła współpraca z dziennikarzami i redaktorami w całej Polsce. Nieustannie eksperymentujemy, czerpiąc inspiracje zarówno od podobnych nam wydawców zagranicznych, osiągających spektakularne wyniki, ale również z rynku e-commerce, reklamy czy usług streamingowych – mówi Danuta Breguła, dyrektor strategii online "Gazety Wyborczej”.
Od początku czerwca br. trwa kampania wizerunkowa "Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl pod hasłem "Co pokolenie to Wyborcza".