Aviva wprowadza ubezpieczenia autocasco "na godziny"

Nowa marka Teraz będzie intensywnie reklamowana.

W Polsce po drogach porusza się ok. 20 mln samochodów. Na ich ubezpieczenia Polacy wydają rocznie 23,5 mld zł. Rynek ubezpieczeń pojazdów wzrósł w ciągu 3 lat aż o 73%. To jednak głównie skutek wzrostu stawek ubezpieczeń. Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) są obowiązkowe, natomiast z dobrowolnych ubezpieczeń autocasco korzysta niespełna co czwarty właściciel samochodu (23%).

Firma ubezpieczeniowa Aviva, widząc trend rosnącej popularności zjawiska tzw. współdzielenia rzeczy (np. wynajmowania samochodów - tzw. car-sharingu) postanowiła przetestować, czy takie rozwiązania, oparte na aplikacji w smartfonach, przyjmą się także w dziedzinie ubezpieczeń. Wprowadza pod marką Teraz ofertę ubezpieczeń autocasco "na godziny". Auto można ubezpieczyć na okres od 3 godzin do 30 dni. Ceny ubezpieczenia np. na 6 godzin zaczynają się od 27 zł (w kraju) i 42 zł (za granicą). Całość robi się za pomocą smartfona (skan kodu z dowodu rejestracyjnego pojazdu, zdjęcia auta i płatność kartą).

- To propozycja dla kierowców, którzy kilka razy w roku wyjeżdżają w podróż i chcą się czuć bezpiecznie. Zarówno dla rodzin, jak i ludzi młodych podróżujących ze znajomymi. Wiele osób nie kupuje AC, bo twierdzą, że ich samochody są zbyt mało warte, stawki są zbyt wysokie albo po prostu ich na nie nie stać. Chcemy poszerzyć rynek AC o dużą grupę nowych klientów, dla których polisa na cały rok nie jest rozwiązaniem - mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.

Ofertę i nową markę ubezpieczyciel będzie intensywnie reklamował. Zaplanowano 1,5-miesięczną kampanię telewizyjną, outdoor (billboardy przy autostradach i drogach szybkiego ruchu) - do września br., kampanię w radiu, Spotify, VoD, w internecie (m.in. strona www.teraz.pl) i media społecznościowe oraz współpracę z influencerami.   

Markę, jej strategię oraz kreacje reklamowe stworzyła agencja FCB Bridge2Fun, która wygrała przetarg na ten projekt. Planowanie mediów realizuje dom mediowy Spark Foundry. Za produkcję spotów odpowiada Papaya Films, a za działania w social mediach - Nieagencja.

Prezes Avivy twierdzi, że firma założyła, iż w tym roku nowa oferta powinna przyciągnąć ok. 100 tys. klientów.

Bartosz Niewiadomski, członek zarządu Avivy odpowiedzialny za marketing i sprzedaż w kanale direct (przez telefon i internet), wskazuje, że firma postanowiła wyróżnić nową markę reklamowo, stawiając na humorystyczne podejście do insightów zakupowych tego typu oferty, takich jak np. wyjazd na wakacje, pożyczenie auta dziecku itp.

Maciej Burlikowski 1137 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.