Omnicom holdingiem reklamowym roku na Cannes Lions [wideo]

McCann New York, FCB New York oraz Wieden & Kennedey Portalnd zdobyły po dwa grand prix.

Omnicom otrzymał tytuł drugi rok z rzędu. Agencje z należących do Omnicomu sieci DDB, BBDO i TBWA zdobyły w br. na Cannes Lions łącznie ponad 200 nagród. Ponadto Jeff Goodby i Rich Silverstein, założyciele Goodby Silverstein & Partners, zostali uhonorowani Lion of St. Mark Award.

FCB New York zdobył trzy grand prix  za kampanię "The Whopper Detour" dla Burger Kinga - "arcydzieło trollowania", jak to określił "Adweek" - w kategoriach Mobile i Direct oraz Titanium. Kampania otrzymała ponadto dwa Złote Lwy w kategorii Mobile i aż cztery w kategorii Media.

Dwie agencje zdobyły po dwa grand prix:

McCann New York za "Changing The Game" - kontroler do konsoli Xbox Microsoftu dla graczy z ograniczoną sprawnością ruchową w kategorii Brand Experience & Activation oraz "March for Our Lives" - Lion for Good, nagroda przyznawana za inicjatywy zmieniające świat na lepsze;

Wieden + Kennedy Portland za "Dream Crazy" dla Nike w kategoriach Outdoor i Entertainment / Sport (w tej drugiej za "wykorzystanie potęgi sportu do popychania świata naprzód").

Za pracę dla Nike - projekt "Just Do It HQ at The Church" - grand prix dostała też nowojorska agencja Momentum Worldwide w kategorii Industry Craft.

Ponownie doceniono kampanię "The Truth Is Worth It" dla dziennika "New York Times", nagrodzoną już wcześniej m.in. Czarnym Ołówkiem na festiwalu D&AD w Londynie oraz na One Show w Nowym Jorku. Tym razem grand prix w kategorii Film Craft otrzymało nowojorskie studio Final Cut.

Agencję VLMY&R Poland nagrodzono grand prix za projekt "Ostatni Twój Weekend" w kategorii Glass: Lion for Change. O tej nagrodzie piszemy osobno tutaj. Z kolei VMLY&R Kansas City zdobyła najwyższe festiwalowe trofeum w kategorii Social & Influencer za kampanię "Keeping Fortnite Fresh" dla sieci fast food Wendy’s.

Na uwagę zasługuje także m.in. nagrodzona grand prix w kategorii Creative Effectiveness kampania "Le Marché Interdit" ("Black Supermarket") agencji Marcel Paris (Publicis Worldwide) dla sieci Carrefour na rzecz zmiany prawa, które ograniczało konsumentom dostęp do warzyw, owoców i zbóż, faworyzując odmiany opatentowane przez koncerny agrochemiczne (3% wszystkich istniejących).

O nagrodach przyznanych pierwszego dnia festiwalu pisaliśmy tutaj.

Międzynarodowy Festiwal Kreatywności w Cannes trwał w br. od 17 do 21 czerwca.

 

Paweł Piasecki 241 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.