Omnicom holdingiem reklamowym roku na Cannes Lions [wideo]
McCann New York, FCB New York oraz Wieden & Kennedey Portalnd zdobyły po dwa grand prix.
Omnicom otrzymał tytuł drugi rok z rzędu. Agencje z należących do Omnicomu sieci DDB, BBDO i TBWA zdobyły w br. na Cannes Lions łącznie ponad 200 nagród. Ponadto Jeff Goodby i Rich Silverstein, założyciele Goodby Silverstein & Partners, zostali uhonorowani Lion of St. Mark Award.
FCB New York zdobył trzy grand prix za kampanię "The Whopper Detour" dla Burger Kinga - "arcydzieło trollowania", jak to określił "Adweek" - w kategoriach Mobile i Direct oraz Titanium. Kampania otrzymała ponadto dwa Złote Lwy w kategorii Mobile i aż cztery w kategorii Media.
Dwie agencje zdobyły po dwa grand prix:
McCann New York za "Changing The Game" - kontroler do konsoli Xbox Microsoftu dla graczy z ograniczoną sprawnością ruchową w kategorii Brand Experience & Activation oraz "March for Our Lives" - Lion for Good, nagroda przyznawana za inicjatywy zmieniające świat na lepsze;
Wieden + Kennedy Portland za "Dream Crazy" dla Nike w kategoriach Outdoor i Entertainment / Sport (w tej drugiej za "wykorzystanie potęgi sportu do popychania świata naprzód").
Ponownie doceniono kampanię "The Truth Is Worth It" dla dziennika "New York Times", nagrodzoną już wcześniej m.in. Czarnym Ołówkiem na festiwalu D&AD w Londynie oraz na One Show w Nowym Jorku. Tym razem grand prix w kategorii Film Craft otrzymało nowojorskie studio Final Cut.
Agencję VLMY&R Poland nagrodzono grand prix za projekt "Ostatni Twój Weekend" w kategorii Glass: Lion for Change. O tej nagrodzie piszemy osobno tutaj. Z kolei VMLY&R Kansas City zdobyła najwyższe festiwalowe trofeum w kategorii Social & Influencer za kampanię "Keeping Fortnite Fresh" dla sieci fast food Wendy’s.
O nagrodach przyznanych pierwszego dnia festiwalu pisaliśmy tutaj.
Międzynarodowy Festiwal Kreatywności w Cannes trwał w br. od 17 do 21 czerwca.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.