Przychody z aplikacji i gier mobilnych wzrosły w pierwszym półroczu o 15%

Po względem tempa wzrostu przychodów i liczby pobrań Google Play wyprzedziło AppStore - wynika z danych Sensor Tower.

Użytkownicy App Store i Google Play wydali łącznie 39,7 mld dol. na aplikacje mobilne i gry w pierwszej połowie 2019 r. w porównaniu z 34,4 mld dol. w analogicznym okresie ub.r., co daje wzrost o 15,4%.

Wydatki w AppStore wyniosły 25,5 mld dol., o ok. 80% więcej niż w Google Play (14,2 mld dol.). Jednak tempo wzrostu wydatków w porównaniu z pierwszym półroczem 2018 r. jest z kolei znacznie wyższe w Google Play (19,6% wobec 13,2% w App Store).

Nie uwzględniając gier, Tinder był aplikacją o najwyższym tempie wzrostu przychodów (+32%, 497 mln dol.). Na drugim w kolejności miejscu znalazł się Netflix (399 mln dol.), który spadł z pozycji lidera w związku z decyzją o wycofaniu się z opcji zapisywania się na abonament w tym serwisie streamingowym poprzez App Store. Na miejscach od trzeciego do piątego uplasowały się po kolei Tencent Video, iQIYI i YouTube.

Pod względem liczby pobrań aplikacji App Store odnotował w minionym półroczu nieznaczny (1,4%) spadek do 56,7 mld. Google Play miał znacznie lepszy wynik (wzrost o 16,4% rok do roku, do 41,9 mld). Platforma Apple'a zdołała jednak wygenerować prawie 1,8 raza wyższe przychody niż konkurent, choć miała tylko o jedną trzecią więcej pobrań. Facebook nadal królował w rankingu najczęściej pobieranych aplikacji, zajmując cztery miejsca w pierwszej piątce (Facebook, Messenger, WhatsApp i Instagram). Chiński TikTok uplasował się na czwartym miejscu i odnotował wzrost o 28% do 344 milionów pobrań pomimo dwutygodniowego zakazu działaniu w Indiach, swym największym rynku, w związku z zarzutami o rozpowszechnianie treści nieodpowiednich dla dzieci.

Wydatki na gry mobilne w obu sklepach wzrosły w omawianym okresie o 11,3%, do 29,6 mld dol. I tu Google Play odnotował szybszy wzrost (16,8%, do 12 mld dol.) niż App Store (7,8%, do 17,6 mld dol.). "Honor of Kings" chińskiego Tencenta pozostał w minionym półroczu najlepiej zarabiającym tytułem na świecie. Przychody z tej gry wyniosły ponad 728 mln dol., i to bez uwzględnienia chińskich sklepów działających w systemie Android.

Paweł Piasecki 303 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.