National Geographic świętuje rocznicę lądowania człowieka na Księżycu

Z okazji półwiecza epokowego wydarzenia kanał telewizyjny przygotował specjalne emisje i wydarzenia.

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania człowieka na Księżycu kanał National Geographic startuje ze specjalnymi, niestandardowymi działaniami komunikacyjnymi.

20 lipca 1969 r. Neil Armstrong jako pierwszy człowiek w historii postawił stopę na Księżycu. Tego dnia ponad pół miliarda ludzi na całym świecie z zapartym tchem śledziło transmisję telewizyjną z Księżyca. 50 lat po tym wydarzeniu kanał National Geographic znów gromadzi widzów przed telewizorami, by przez cały lipiec wspólnie świętować rocznicę „wielkiego skoku dla ludzkości”. Premierowym produkcjom, emitowanym w cyklu "Kosmicznych wtorków” oraz w rocznicowym bloku programowym, towarzyszy kampania w mediach społecznościowych i tradycyjnych, a także współpraca z influencerami.

Kanał National Geographic przez cały lipiec zaprasza widzów na serię filmów dokumentalnych "Kosmiczne wtorki”, a w dniu rocznicy – 20 lipca – poświęci całe wieczorne pasmo programowe tematyce lotów kosmicznych.

Specjalnej lipcowej ramówce towarzyszy kampania telewizyjna, oraz digital marketingowa, która obejmuje formaty display na wybranych portalach, a także kampanię na Facebooku, YouTube, Instagramie oraz współpracę z influencerami.

W oficjalnym profilu facebookowym kanału National Geographic przez cały miesiąc można dołączyć do wydarzenia "W lipcu 2019 melduję się na Księżycu razem z National Geographic”. Fani kosmicznej tematyki mogą także skorzystać z facebookowej nakładki AR, która umożliwia zrobienie sobie selfie w kombinezonie astronauty. W ramach akcji na Księżycu wylądują z National Geograpic Krzysztof Gonciarz i kanał Matura to bzdura, Za koncept #50YearsMoonCheckIn i odpowiada agencja Plej.

Przy promocji programów o tematyce kosmicznej National Geographic współpracuje także z popularyzatorami nauki, m.in. z serwisem Kwantowo oraz Tomaszem Rożkiem, autorem kanału "Nauka. To lubię” . Tematyce lotów na Księżyc poświęcił on jeden ze swoich filmów.

Wspólnie z Karolem Wójcickim, autorem profilu "Z głową w gwiazdach”, kanał National Geographic zaprosił natomiast miłośników astronomii na wspólne oglądanie pełni księżyca przez największy na świecie seryjnie produkowany teleskop.

Za organizację wydarzenia oraz działania PR wokół lipcowej ramówki kanału National Geographic odpowiada agencja NBS Communications.

Katarzyna Woźniak 386 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.