Aplikacja Too Good To Go dostępna w Polsce
Jej użytkownicy ratują przed wyrzuceniem produkty i potrawy z ulubionych restauracji, sklepów czy piekarni.
Za pomocą wywodzącej się z Danii aplikacji użytkownicy kupują w atrakcyjnych cenach pełnowartościowe, a niesprzedane w określonym czasie produkty czy posiłki. W aplikacji jest mapka z zaznaczonymi współpracującymi lokalami oraz podane są godziny, w których można w każdym z nich można skorzystać z oferty danego dnia.
Too Good To Go działa w 12 krajach i ma ponad 11,6 mln klientów. Dzięki aplikacji zostało uratowanych już ponad 16 mln posiłków, co ograniczyło emisję CO2 o ponad 41 tys. ton. Polska jest kolejnym po Włoszech rynkiem, gdzie Too Good To Go rozpocznie działalność w tym roku. Wśród krajów Unii Europejskiej, w których działa aplikacja, Polska zajmuje trzecie miejsce pod względem ilości marnowanej żywności – 9 mln ton rocznie, czyli 236 kg w roku na osobę.
Na razie aplikacja współpracuje z kilkudziesięcioma lokalami w Warszawie. Wkrótce ma rozpocząć współpracę z hotelami Novotel Warszawa Airport oraz innymi hotelami marek grupy Accor i Orbis w Polsce, jak również z siecią kawiarni Etno Cafe. Grupa Accor współpracuje już z Too Good To Go w 8 krajach europejskich.
Globalną CEO firmy jest Mette Lykke, twórczyni aplikacji dla fanów sportu Endomondo, mającej ponad 30 mln użytkowników na całym świecie. Lykke zarządza ponad 300-osobowym zespołem. Za polski oddział odpowiada Kuba Walasek.
Aplikacja została wyróżniona prestiżowymi nagrodami – Digital Award Gault et Millau za uratowanie ponad 50 tys. posiłków w Belgii i konferencji The Next Web dla najciekawszego start-upu.
Darmową aplikację można pobrać w App Store i Google Play.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.