AI na rynku pracownika, czyli jak zadbać o szczęście w zespole?

Flairs.ai to nowy startup w portfelu Dawida Urbana.

Jak wyjaśnia Zbigniew Czarnecki, CEO Apptension, kreatywnego software house’u, który stworzył Flairs.ai, pracodawcy sygnalizowali, że potrzeba im narzędzia pozwalającego na obiektywną ocenę  ponadprzeciętnego zaangażowania i pozytywnego nastawienia pracownika.

Poprzez połączenie z systemami typu Slack czy Jira, Flairs.ai analizuje częstotliwość oraz ton wypowiedzi na dany temat oraz wskazuje najbardziej zaangażowanych i pozytywnych pracowników. „Nagradza” ich specjalnie przygotowanymi graficznymi wyróżnieniami, równocześnie generuje raporty i dostarcza je kierownictwu oraz działowi HR. Dzięki temu najlepsi pracownicy zostają szybciej zauważeni i wynagrodzeni za ponadprzeciętną pracę. W efekcie poziom satysfakcji w zespole rośnie, co przekłada się na lojalności wobec pracodawcy. – Nasz projekt oparliśmy na pozytywnych emocjach, ponieważ to właśnie one sprzyjają poprawie jakości pracy i motywacji pracowników – dodaje Czarnecki.

Rozwiązanie dedykowane jest dużym firmom (ponad 100 osób), zwłaszcza tym, które obecnie usprawniają lub informatyzują zarządzanie wiedzą i procesami HR. Według raportu Deloitte "Global Human Capital Trends 2019" w ciągu kolejnych kilku lat ograniczona zostanie tradycyjna komunikacja wewnątrz firm (bezpośrednie spotkania, rozmowy telefoniczne), wzrośnie natomiast znaczenie platform do współpracy on-line, np. Slack oraz mediów społecznościowych. W związku z tym niezbędne będzie uzupełnienie ich podstawowych funkcjonalności o aplikacje i narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję. Takim właśnie narzędziem jest Flairs.ai.

To nowa marka w portfelu anioła biznesu, Dawida Urbana - przedsiębiorcy, który dał się poznać nie tylko jako inwestor, ale również doradca w kwestiach biznesowych. Do Flairs.ai dołożył wiedzę wyniesioną z handlu na temat tworzenia sieci sprzedaży. - Mamy za sobą pierwsze testy prototypów, a pełna gotowość wdrożeniowa jest planowana na 3 kwartał 2019. Już teraz jesteśmy otwarci na rozmowy i współpracę z przedsiębiorstwami – deklaruje Czarnecki.

Apptension współpracuje z inwestorami, startupami i agencjami przy tworzeniu innowacji cyfrowych. Pracowała już dla takich marek jak Netflix, Bloomberg, Universal, Uber, UNICEF i Google. Ma na koncie prestiżowe nagrody, w tym Cannes Lions, Awwwards i FWA.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.