Intel jest najbardziej rozpoznawalnym sponsorem e-sportu

Sponsorzy spoza pierwszej piątki wskazywani byli przez 5% i mniej badanych.

7% badanych przez ARC Rynek i Opinia bardzo interesuje się e-sportem. Oznacza to, że odsetek zapalonych fanów e-sportu jest zbliżony do popularności takich dyscyplin jak żużel (8%), biegi narciarskie (9%), tenis ziemny (9%), sztuki walki (8%) czy pływanie (6%).

Najbardziej znanym sponsorem jest Intel (znajomość spontaniczna na poziomie 21% – wzrost z 16% w 2018 r.). Drugim jest T-Mobile (8% versus 7% w 2018 r.) oraz Play (7% versus 6% w 2018 r.). Sponsorzy spoza pierwszej piątki wskazywani byli przez 5% i mniej badanych.

42% odbiorców e-sportu uważa produkty i usługi rekomendowane przez ich ulubionych graczy czy drużyny za lepszej jakości i deklaruje, że chętniej je kupuje. Osoby z młodszej grupy wiekowej (25-29 lat) przyznają, że śledzą, jakie marki sponsorują ich ulubionych graczy czy drużyny.

Badanie zostało wykonane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na celowej próbie N=1000 osób, w wieku 13-50 lat, które w ciągu ostatnich dwóch miesięcy oglądały transmisję z wydarzenia e-sportowego bądź brały udział w takim wydarzeniu. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego ARC Rynek i Opinia Epanel.pl.

Maciej Florek 2082 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.