Marcin Dzierżanowski naczelnym "Wprost"

Zapowiada między innymi powrót do tożsamości pisma jako tygodnika skierowanego do ludzi przedsiębiorczych.

Marcin Dzierżanowski 1 sierpnia zastąpił Jacka Pochłopnia na stanowisku redaktora naczelnego tygodnika "Wprost". Jacek Pochłopień będzie pełnił funkcję doradcy zarządu PMPG Polskie Media SA (wydawcy tygodnika) ds. projektów specjalnych.

Nowy naczelny zapowiada, że pod jego kierownictwem "Wprost” nie skręci ani w lewo, ani w prawo. – Jesteśmy jedynym tygodnikiem opinii, z którym chętnie rozmawiają przedstawiciele obu stron politycznego sporu. Chcemy utrzymać ten swój atut – twierdzi Marcin Dzierżanowski. – To, że nie zapisujemy się do żadnego z ideologicznych obozów, nie oznacza, że nie możemy być wyraziści, czasem wręcz prowokacyjni. Dlatego będziemy stawiali na odważne opinie i komentarze – deklaruje.

Zapowiada przy tym, że w większym stopniu chciałby wrócić do tożsamości "Wprost” jako tygodnika skierowanego do ludzi przedsiębiorczych, w związku z czym więcej miejsca poświęcić chce tematyce związanej z biznesem. Stawia także na różnorodnych felietonistów. Obecnie są wśród nich Magdalena Środa, Ewa Wanat, Jan Wróbel, jezuita ks. Michał Zalewski oraz pisarz Michał Witkowski. - Udostępniamy łamy ludziom, którzy mają coś ciekawego do powiedzenia i potrafią zaskoczyć. Ta strategia się sprawdza - w ostatnim czasie, po kilku latach przerwy, odzyskaliśmy pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych tygodników w Polsce – mówi nowy redaktor naczelny.

Wydawca tygodnika dodaje, że przed redakcją "Wprost" stoi jeszcze wyzwanie dokończenia transformacji cyfrowej. - Mówiąc o  przyszłości tygodnika, musimy uwzględnić proces współpracy i integracji z dynamicznie rozwijającym się serwisem wprost.pl, który jest liderem wśród serwisów tygodników opinii – mówi Robert Pstrokoński, członek zarządu PMPG Polskie Media SA, dodając, że proces ten rozpoczął Jacek Pochłopień, który w nowej roli także będzie wspierał redakcję.

Marcin Dzierżanowski od września 2016 r. był zastępcą redaktora naczelnego 
Wprost", a z tygodnikiem związany jest o 10 lat dłużej. Pracował też w "Życiu Warszawy”, "Dzienniku” oraz TVP. Był twórcą i pierwszym szefem portalu informacyjnego TVP Info oraz sekretarzem redakcji polskiej edycji magazynu "National Geographic Traveler".

Jacek Pochłopień kierował redakcją "Wprost” od sierpnia 2016 r. Dołączył do niej w sierpniu 2015 r., obejmując funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Wcześniej przez 10 lat był zastępcą redaktora naczelnego miesięcznika "Forbes”, kierował także działem biznes tygodnika "Newsweek Polska” oraz był redaktorem prowadzącym "Pulsu Biznesu".

Wydawcą tygodnika "Wprost” jest AWR "Wprost", spółka zależna giełdowej spółki PMPG Polskie Media SA.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.