Shaquille O'Neal ma pomóc ratować reputację Papa John's

Sieć pizzerii chce wydać na działania marketingowe ok. 40 mln dol.

Kłopoty PR-owskie Papa John's są efektem niefortunnej wypowiedzi założyciela, prezesa i "maskotki" firmy Johna Schnattera. Skrytykował on pod koniec 2017 r. czarnoskórych graczy NFL za to, że klękają podczas hymnu Stanów Zjednoczonych (akcja ta miała na celu zwrócenie uwagi na wciąż żywy problem rasizmu i brutalność policji). W konsekwencji sieć Papa John's straciła lukratywny kontrakt z NFL, który został przejęty przez rywala – Pizza Hut. Schnatter zrezygnował z kierowania firmą, która usunęła jego wizerunek ze wszystkich materiałów marketingowych. W sierpniu ub.r. do ratowania nadszarpniętego wizerunku Papa John's zatrudniono Endeavour Global Marketing jako partnera strategicznego i agencję kreatywną.

Obecnie firma zamierza przeznaczyć na marketing 40 proc. z wynoszącej 100 mln dol. inwestycji Starboard dokonanej w lutym br. W odzyskaniu reputacji ma pomóc nowy ambasador marki, jeden z najsłynniejszych koszykarzy NBA, Shaquille O'Neal. Sportowiec ma już doświadczenie w biznesie gastronomicznym – jest właścicielem lokalu franczyzowego Krispy Kreme Doughnuts w Atlancie, baru ze smażonymi kurczakami w Las Vegas oraz wytwornej restauracji w Los Angeles.

Gwiazda NBA ma pojawić się w materiałach marketingowych na początku września br. Będzie też nową twarzą Papa John's w kampanii reklamowej na rynku amerykańskim. O’Neal miał podpisać trzyletni kontrakt ambasadorski z wynagrodzeniem wynoszącym łącznie 4,125 mln dol. płatnym w trzech ratach. Otrzymał także akcje firmy, których obecna wartość wynosi ponad 4,4 mln dol. 

Od końca marca br. CMO Papa John's jest Karlin Linhardt, który wcześniej zajmował stanowisko SVP of marketing w sieci Subway's.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.