Shaquille O'Neal ma pomóc ratować reputację Papa John's
Sieć pizzerii chce wydać na działania marketingowe ok. 40 mln dol.
Obecnie firma zamierza przeznaczyć na marketing 40 proc. z wynoszącej 100 mln dol. inwestycji Starboard dokonanej w lutym br. W odzyskaniu reputacji ma pomóc nowy ambasador marki, jeden z najsłynniejszych koszykarzy NBA, Shaquille O'Neal. Sportowiec ma już doświadczenie w biznesie gastronomicznym – jest właścicielem lokalu franczyzowego Krispy Kreme Doughnuts w Atlancie, baru ze smażonymi kurczakami w Las Vegas oraz wytwornej restauracji w Los Angeles.
Gwiazda NBA ma pojawić się w materiałach marketingowych na początku września br. Będzie też nową twarzą Papa John's w kampanii reklamowej na rynku amerykańskim. O’Neal miał podpisać trzyletni kontrakt ambasadorski z wynagrodzeniem wynoszącym łącznie 4,125 mln dol. płatnym w trzech ratach. Otrzymał także akcje firmy, których obecna wartość wynosi ponad 4,4 mln dol.
Od końca marca br. CMO Papa John's jest Karlin Linhardt, który wcześniej zajmował stanowisko SVP of marketing w sieci Subway's.