Chrońmy Jeziorko Czerniakowskie

Wspólna akcja w sprawie ratowania Rezerwatu Jeziorko Czerniakowskie.

"Media & Marketing Polska", którego redakcja mieści się kilka kroków od Jeziorka Czerniakowskiego, wzywa wszystkie okoliczne agencje reklamowe, domy produkcyjne i wszystkich tych, którzy chcieliby po prostu wesprzeć akcję, do stworzenia plakatu, rysunku, grafiki, wideo, itp. (każda forma akceptowalna) – w obronie Jeziorka Czerniakowskiego.

Wasze dzieła powinny wyrażać ideę petycji w sprawie kompleksowych działań dla ratowania Rezerwatu Jeziorko Czerniakowskie, opracowanej przez Towarzystwo Społeczno Kulturalne Miasto Ogród Sadyba.

Rezerwat Jeziorko Czerniakowskie, cenny obszar uznawany przez ratusz za „enklawę przyrodniczą stolicy”, doświadcza szybko pogłębiającego się kryzysu ekologicznego. Jeziorko Czerniakowskie wysycha w zatrważającym tempie. Jak zbadali naukowcy SGGW, tylko w ciągu jednego roku, od połowy 2016 do połowy 2017, poziom wody obniżył się aż o 50 cm! W zbiorniku, którego średnia głębokość wynosi 1,5 m! Mamy świadomość, że proces wysychania starorzeczy jest naturalny, ale tak gwałtowne jego tempo to wynik głównie presji człowieka, a nie zmian klimatycznych.

Miasto może powstrzymać ten kryzys. Zdajemy sobie sprawę, że wiele decyzji dotyczących ochrony rezerwatu przyrody podejmuje Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska, ale to właśnie miasto może wdrożyć kluczowe działania, na przykład doprowadzić wodę do zbiornika. Badania na ten temat prowadzone są przez dzielnicę Mokotów i kilka uczelni, od kilkunastu lat. Znamy raporty i wnioski z tych badań oraz deklaracje urzędników, brakuje jednak realnych decyzji i rozpoczęcia pożądanych działań.

Temat zmian klimatycznych jest jednym z deklarowanych priorytetów ratusza. W Strategii Adaptacji do Zmian Klimatycznych, przyjętej 4 lipca 2019 przez Radę Warszawy, mówi się, że należy „dostosować system gospodarowania wodą, w tym w szczególności zwiększyć bioróżnorodność i retencyjność terenów zieleni”. W innym punkcie postuluje się „stworzenie systemów retencji wody w mieście – rewitalizacja/rewaloryzacja zbiorników wodnych i terenów zieleni zwiększająca ich retencję”. Zażegnanie kryzysu ekologicznego związanego z Jeziorkiem Czerniakowskim idealnie wpisuje się w te postulaty miasta.

Pilnych działań ratusza w tej sprawie domaga się kilka tysięcy mieszkańców Warszawy. Olbrzymi odzew społeczny dowodzi, że zahamowanie niekorzystnych zmian w największym stołecznym rezerwacie przyrody nie jest problemem jednej budowy, jednego osiedla czy jednej dzielnicy, ale wyzwaniem, które leży na sercu całej Warszawie.

➡ Na Wasze prace czekamy do 23 sierpnia (piątek), godz. 14.00
➡ Przesyłajcie je na adres  katarzyna.kacprzak@media.com.pl

Wybrane prace:
• opublikujemy we wrześniowym wydaniu magazynu MMP
• opublikujemy na stronie MMPonline
• wydrukujemy plakaty i rozmieścimy w okolicach Jeziorka oraz w wybranych lokalizacjach w Warszawie
• zaprezentowane zostaną na wernisażu w kawiarni NABO.

Planowana jest tez stała wystawa wybranych prac wzdłuż ul. Jeziornej.

Prezentacja prac:
Wybrane prace zostaną zaprezentowane 29 sierpnia, godz. 18:00, w kawiarni NABO (ul. Zakręt 8, Sadyba, tuż obok Jeziorka :) Wystawa plakatów będzie okazją nie tylko do spotkania się przyjaciół i znajomych z kreatywnej branży :), ale także okazją do nadania jeszcze większego rozgłosu i wagi całej akcji realizowanej przez Towarzystwo Społeczno Kulturalne Miasto Ogród Sadyba.

➡ Stwórz plakat do 23 sierpnia
➡ Weź udział w prezentacji prac 29.08, godz. 18, NABO

Do dzieła!

W galerii powyżej prezentujemy prace, które już otrzymaliśmy od Was. Dziękujemy i czekamy na więcej!

PS. Zachęcamy również do podpisania petycji, która dostępna jest tutaj.

Grafika prezentowana na stronie głównej MMPOnline jako zapowiedź tego tekstu jest autorstwa Zosi Dzierżawskiej.

Autorzy prac w powyższej galerii:

1-2. Alicja Witkowska-Chwistek, IQ Marketing Poland

3-5. Dominik Nawrocki, IQ Marketing Poland

6. Magdalena Walczak, IQ Marketing Poland

7. Magdalena Sołodyna

8-9. Hosanna Salamon i Koka Skowrońska, Plej

10-11. Ewa Juszczuk i Marcin Rychlik, Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F)

12. Katarzyna Mardeusz, Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F)

13. @filipzbrzezniakprojektowo

14. Martyna Taraszka, digital designer z iProspect (Dentsu)

 

Katarzyna Kacprzak 336 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.