Ekstraklasa uruchamia własny serwis OTT

Ma być źródłem dodatkowych przychodów, sposobem dotarcia do kibiców za granicą i narzędziem budowania marki.

Ekstraklasa SA, spółka zarządzająca rozgrywkami najwyższej ligi piłkarskiej w kraju, rusza ze swoim największym projektem technologicznym - własną platformą OTT (ang. over the top). Serwis streamingowy i aplikacja mobilna ma być źródłem przychodów dla ligi na lata, sposobem dotarcia do kibiców na całym świecie i narzędziem budowania marki.

- Zmiany na rynku mediów są nieuchronne. Już dziś staramy się myśleć o tym, jak będą kształtować się preferencje nadawców i kibiców za pięć, a nawet dziesięć lat. Chcemy być przygotowani strategicznie oraz technologicznie, by optymalnie wykorzystać wszystkie te możliwości i dostarczyć naszym fanom jak najlepszy produkt – w wygodny, łatwo dostępny sposób - mówi Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy.

Platforma streamingowa Ekstraklasa.TV umożliwi oglądanie transmisji meczów na żywo z polskim komentarzem. Nie będzie on jednak dostępny w Polsce, bowiem tu licencje na transmisje telewizyjne wykupiły NC+ i TVP, ani na Bałkanach, gdzie prawa te ma Planet Sport. Widzowie w innych krajach - Polonia, osoby na wyjazdach zagranicznych czy fani polskiej piłki z innych krajów - mogą oglądać transmisje ze spotkań za opłatą. System umożliwia wykupienie dostępu do wybranego meczu (Pay Per View) za 2,99 euro, a także oglądanie transmisji wszystkich meczów w ramach abonamentu - miesięcznego lub za sezon, odpowiednio za: 6,99 euro i 49,99 euro. Z serwisu obecnie można korzystać w wersji przeglądarkowej pod adresem www.ekstraklasa.tv oraz testowo w aplikacji mobilnej (w pierwszej kolejności na iOS, a następnie Android), a w ciągu kilku kolejnych miesięcy platformę będzie można instalować na Smart TV i Apple TV. Serwis jest także kompatybilny z Chromecast i Airplay, urządzeniami, dzięki którym obraz z telefonu może zostać wyświetlony na ekranie telewizora.

Za wdrożenie serwisu OTT Ekstraklasy odpowiada Ekstraklasa Live Park, spółka producencka ligi.

- Na platformie kibice znajdą zasoby wideo, dzięki którym mogą na bieżąco śledzić rozgrywki, a oprócz treści premium, w serwisie pojawiają się też różnego rodzaju podsumowania i klipy. Bazę, która z każdym miesiącem będzie rosła, można przeglądać wyszukując nagrania po dowolnych hasłach, w tym nazwach klubów czy nazwiskach zawodników. Ponadto wkrótce wprowadzimy możliwość komentowania meczów na żywo przez kibiców, np. youtuberów, którzy otrzymają akredytacje -  zapowiada Leszek Miklas, prezes Ekstraklasa Live Park.

Ekstraklasa chwali się, że w ciągu dwóch lat zainwestowała w nowoczesne technologie 30 mln zł  - jako jedna z pierwszych lig w Europie zakupiła własne wozy produkcyjne (OB. Van HD i 4K) i wprowadziła standard transmisji 4K Ultra HD HDR.

Maciej Burlikowski 1160 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.