Wielka Brytania: marki FMCG najpopularniejsze wśród 6-sekundowych reklam na YouTube

Pierwsze trzy miejsca zajmują spoty reklamujące Maltesers, Doritos i Oreo.

YouTube opublikował Bumper Ads Leaderboard - ranking dziesięciu 6-sekundowych reklam emitowanych na platformie wideo należącej do Google, które jak dotąd były w tym roku najpopularniejsze i najefektywniejsze dla marek.

Zdecydowanie dominują w nim reklamy marek wyrobów czekoladowych - zajmują aż cztery na dziesięć miejsc. Liderem rankingu jest Maltesers, marka należąca do Marsa i jej nowy wyrób Buttons. W żartobliwym spocie jego twórcy sugerują, że czekoladowe "guziczki" mogą zastąpić "pchełki" (ang. tiddlywinks) w popularnej grze. Slogan brzmi "A new way to look on the light side". Na trzecim miejscu uplasował się spot Oreo (Mondelez) pokazujący miłośników ciasteczek malujących sobie brwi w sposób kojarzący się z czekoladowymi ciasteczkami. W rankingu jest ponadto - na czwartym miejscu - reklama Cadbury Fingers (Mondelez), a na szóstym pojawia się raz jeszcze Oreo (tym razem jako marka lodów).

Oprócz wyrobów czekoladowych w rankingu mamy jeszcze trzy inne marki związane z jedzeniem i branżą fast food: na drugim miejscu jest animowany spot "Bitwa dwóch smaków" reklamujący występujące w dwóch wersjach nowe chipsy kukurydziane Doritos Collisions (PepsiCo), na siódmym reklama nowej pizzy Papa John's o smaku... hot doga, a listę zamyka spot reklamujący Naked Chicken Taco - nowość w ofercie sieci fast food Taco Bell (Yum! Brands).

Na liście top 10 zmieściły się trzy spoty reklamujące marki spoza sektora żywnościowego: testów ciążowych Clearblue, chusteczek do czyszczenia podłóg Dettol (Reckitt Benckiser) i brytyjskiego sklepu internetowego very.co.uk.

Klasyfikacja opublikowana przez YouTube jest budowana dwuetapowo: najpierw za pomocą algorytmu, który bierze pod uwagę liczbę wyświetleń i zaangażowanie widzów, a następnie z zastosowaniem badania online realizowanego przez Ipsos, w którym brane są pod uwagę takie parametry jak: "sympatyczność" (likeability), zapamiętywalność, budzenie emocji i powiązanie z marką.

Paweł Piasecki 264 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.