Abstra wchodzi na rynek podcastów wideo

Łącznie w strukturze Storia by Abstra znajduje się 25 podcastów. Nowo utworzonym podmiotem zarządzać będzie Karol Stryja, twórca podcastu "Zawodowcy".

Abstra rozpoczyna ekspansję na rynku audio, tworząc Storia by Abstra. Podmiot łączy kompetencje w dziedzinie tworzenia treści wideo z realizacją podcastów. W ramach Storia by Abstra powstanie portfolio dedykowanych podcastów wideo, a także kierowana do partnerów komercyjnych usługa "podcast as a service" oraz platforma do współpracy dla twórców Storia Podcast Network.

Dzięki Storia by Abstra w świecie treści audio debiutują również youtuberzy. Znani z kanału "Foot Truck" Łukasz Wiśniowski i Kuba Polkowski uruchomili cykl pięciu podcastów "Foot Truck Live", będących zapisem codziennych audycji na żywo w YouTube poświęconych najsilniejszym ligom piłkarskim Europy. Paweł Svinarski z "Dla pieniędzy" poprowadzi cykl rozmów o finansach zatytułowany analogicznie, jak jego kanał w YouTube. Z kolei podcast ekspercki "ProTube" gościć będzie ekspertów z różnorodnych dziedzin, którzy dyskutować będą o YouTube oraz nowych mediach.

Łącznie w strukturze Storia by Abstra znajduje się 25 podcastów. Nowo utworzonym podmiotem zarządzać będzie jako chief podcast officer Karol Stryja (na zdjęciu powyżej), twórca podcastu "Zawodowcy".

- Polska to najszybciej rozwijający się rynek podcastów w Europie. Rośnie o 40% co miesiąc - twierdzi Karol Stryja. Zwraca też uwagę, że na rynku amerykańskim podcasty są już równoprawnym medium. - Warto wiedzieć, że ponad 100 mln obywateli USA słucha podcastów przynajmniej raz w tygodniu. A rynek podcastów w Stanach Zjednoczonych w 2020 r. osiągnie wartość 1 mld dolarów - podkreśla szef komórki podcastowej Abstra.

Storia by Abstra zamierza rozwijać produkty wideo podcastowe w ramach modelu joint-venture we współpracy z tradycyjnymi wydawcami mediowymi. Pierwszym projektem tego typu jest prowadzona przez Dawida Muszyńskiego audycja "Podcast! Kamera! Akcja"”, powstała we współpracy z 4fun Media, właścicielem portalu Naekranie.pl.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.