Canal+ zamiast NC+

Platforma satelitarna zmienia nazwę.

ITI Neovision SA, operator platformy telewizji satelitarnej NC+ (ok. 2,2 mln abonentów), drugiej w kraju po Cyfrowym Polsacie (ok. 3,4 mln abonentów), zdecydował o zmianie jej nazwy na Canal+. Francuska grupa telewizyjna Canal+ Group, należąca do koncernu Vivendi, jest większościowym akcjonariuszem (51% akcji), 32% należy do TVN (Grupa Discovery/TVN), a pozostałe 17% - do Liberty Global, właściciela największej sieci kablowej w naszym kraju - UPC Polska.

Historia NC+ jest barwna. Obecna platforma NC+ powstała wiosną 2013 r. z połączenia platform Cyfra+ i Telewizja N. Pierwsza z nich, której operatorem był Canal+ Cyfrowy (Canal+ Group), działała od 1998 r. Telewizja N to była zaś konkurencyjna platforma cyfrowa utworzona jesienią 2006 r. przez firmę ITI, właściciela Telewizji TVN. Sześć lat temu, w momencie połączenia obu platform, przyjęto markę NC+, a operatorem została spółka ITI Neovision.

Z okazji zmiany marki operator przygotował kampanię rebrandingową w stylistyce kina sensacyjnego. Bohaterami są członkowie gangu znani z poprzednich reklam platformy NC+. Kampania będzie prowadzona w telewizji, internecie, stacjach radiowych, mediach społecznościowych i w punktach sprzedaży, a potrwa do końca października br. Kreacje reklam opracowuje dla NC+ agencja reklamowa Havas Warsaw, zaś media planuje i kupuje dom mediowy Havas Media.

Od czerwca br. prezesem ITI Neovision jest Edyta Sadowska, która po 5,5 latach zastąpiła Manuela Rougerona.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.