DMEXCO w Kolonii o prawdzie i zaufaniu
Podczas dwudniowych (11-12 września) targów i konferencji DMEXCO odbywających się w tym roku pod hasłem "Trust In You" można było posłuchać łącznie ponad 660 ekspertów i praktyków ze świata technologii i marketingu.
Konferencja i targi DMEXCO przyciągają co roku do Kolonii czołowych graczy z branży technologii cyfrowych i marketingu. Wśród mówców na głównej scenie (Congress Stage) roi się od wielkich nazwisk, a równolegle wiele dzieje się na dwóch innych scenach - bardziej kameralnej Experience Stage (tu prezentuje się wiele startupów i autorów rozmaitych innowacji) oraz Debate Stage, poświęconej aktualnym, gorącym tematom, np. jak dotrzeć do pokolenia Z czy też jak walczyć z oszukańczymi reklamami. Ponadto aż w ośmiu salach przez dwa dni prowadzone są tematyczne seminaria. W tym roku organizatorzy DMEXCO postawili na gorący - zwłaszcza w aspekcie mediów społecznościowych - temat prawdy i fałszu oraz zaufania konsumentów do marek i przekazów marketingowych.
Pierwszego dnia konferencji (11 września) duże zainteresowanie wzbudziło wystąpienie na Scenie Kongresowej współzałożyciela Wikipedii Jimmy'ego Walesa, który mówił o poszukiwaniu prawdy w świecie nękanym przez plagę "fake news". Matt Brittin, kierujący biznesem i operacjami Google'a w regionie EMEA, przekonująco dowodził, że współczesna technologia pozwala na to, by dysponując mniejszą ilością danych osobowych docierać do konsumentów z bardziej spersonalizowanym komunikatem.
Drugiego i ostatniego dnia DMEXCO na głównej scenie rano pojawiła się legenda branży reklamowej sir Martin Sorrell - obecnie CEO skupiającej sie wyłącznie na marketingu cyfrowym spółki S4 Capital, wcześniej twórca potęgi grupy WPP. Rozmowę z Sorrellem pod wiele mówiącym hasłem "Szybciej. Lepiej. Taniej. Lekarstwo na zepsuty model agencyjny" z werwą prowadził Kai Diekmann, CEO Storymachine, wcześniej przez 15 lat redaktor naczelny czołowego niemieckiego tabloidu "Bild". "Rozmowę przy kominku" z Markiem D'Arcy - wiceprezesem marketingu i dyrektorem kreatywnym Facebooka poprowadziła szefowa strategii niemieckiego oddziału Ogilvy Isabelle Schnellbuegel.
Organizatorem targów i konferencji jest od 2009 r. spółka Koelnemesse przy współpracy właściciela znaku DMEXCO - organizacji BVDW reprezentującej interesy niemieckiego sektora gospodarki cyfrowej. Złotym sponsorem konferencji (i zarazem właścicielem jednego z najbardziej spektakularnych stoisk) był Salesforce. Wśród patronów medialnych znalazła się m.in. siostrzana redakcja "Media Marketing Polska" - "Horizont" (wydawnictwo Deutsche Fachverlag znane pod skrótem dfv).
Liczba gości DMEXCO w ubiegłym roku przekroczyła 40 tysięcy, podczas tegorocznej edycji była zapewne jeszcze wyższa.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.