DMEXCO w Kolonii o prawdzie i zaufaniu

Podczas dwudniowych (11-12 września) targów i konferencji DMEXCO odbywających się w tym roku pod hasłem "Trust In You" można było posłuchać łącznie ponad 660 ekspertów i praktyków ze świata technologii i marketingu.

Konferencja i targi DMEXCO przyciągają co roku do Kolonii czołowych graczy z branży technologii cyfrowych i marketingu. Wśród mówców na głównej scenie (Congress Stage) roi się od wielkich nazwisk, a równolegle wiele dzieje się na dwóch innych scenach - bardziej kameralnej Experience Stage (tu prezentuje się wiele startupów i autorów rozmaitych innowacji) oraz Debate Stage, poświęconej aktualnym, gorącym tematom, np. jak dotrzeć do pokolenia Z czy też jak walczyć z oszukańczymi reklamami. Ponadto aż w ośmiu salach przez dwa dni prowadzone są tematyczne seminaria. W tym roku organizatorzy DMEXCO postawili na gorący - zwłaszcza w aspekcie mediów społecznościowych - temat prawdy i fałszu oraz zaufania konsumentów do marek i przekazów marketingowych.

Matt Brittin z Google na scenie glównej DMEXCO
Matt Brittin z Google na scenie glównej DMEXCO

Pierwszego dnia konferencji (11 września) duże zainteresowanie wzbudziło wystąpienie na Scenie Kongresowej współzałożyciela Wikipedii Jimmy'ego Walesa, który mówił o poszukiwaniu prawdy w świecie nękanym przez plagę "fake news". Matt Brittin, kierujący biznesem i operacjami Google'a w regionie EMEA, przekonująco dowodził, że współczesna technologia pozwala na to, by dysponując mniejszą ilością danych osobowych docierać do konsumentów z bardziej spersonalizowanym komunikatem.

Mówił też, że dążenie do maksymalnej efektywności komunikacji marketingowej oraz dbanie o bezpieczeństwo danych i prywatność użytkowników nie muszą być sprzeczne ze sobą. Rozmowę z Mattem Brittinem zamieścimy wkrótce w MMPOnline. Sala mogąca pomieścić półtora tysiąca osób wypełniła się też podczas wystąpień Ashley Yuki, product management director Instagrama oraz Jeffa Millera, globalnego szefa strategii kreatywnej Snapa, właściciela Snapchata.

Drugiego i ostatniego dnia DMEXCO na głównej scenie rano pojawiła się legenda branży reklamowej sir Martin Sorrell - obecnie CEO skupiającej sie wyłącznie na marketingu cyfrowym spółki S4 Capital, wcześniej twórca potęgi grupy WPP. Rozmowę z Sorrellem pod wiele mówiącym hasłem "Szybciej. Lepiej. Taniej. Lekarstwo na zepsuty model agencyjny" z werwą prowadził Kai Diekmann, CEO Storymachine, wcześniej przez 15 lat redaktor naczelny czołowego niemieckiego tabloidu "Bild". "Rozmowę przy kominku" z Markiem D'Arcy - wiceprezesem marketingu i dyrektorem kreatywnym Facebooka poprowadziła szefowa strategii niemieckiego oddziału Ogilvy Isabelle Schnellbuegel.

Cecile Frot-Coutaz w rozmowie z Lisą Sophie Laurent
Cecile Frot-Coutaz w rozmowie z Lisą Sophie Laurent
Następnie pojawiła się Cecile Frot-Coutaz - szefowa regionu EMEA w YouTube od października ub.r., a wcześniej CEO firmy Freemantle zajmującej się produkcją filmową i telewizyjną. Opowiedziawszy nieco o swojej drodze od linearnej telewizji do internetowej platformy wideo współtworzonej przez użytkowników, zaprosiła na scenę dwudziestokilkuletnią niemiecką youtuberkę Lisa Sophie Laurent. Zdobyła ona 343 tys. subskrybentów, choć w swoich materiałach nie stawia na rozrywkę, a zajmuje się tematami jak najbardziej serio od zrównoważonego rozwoju poprzez weganizm i fair trade po zdrowie psychiczne.
Wielki entuzjazm publiczności wzbudził występ Charlotte Roche, znanej głównie jako autorka kontrowersyjnej książki "Wilgotne miejsca", a obecnie autorki popularnego podcastu Paardiologie dostępnego w Spotify. Roche szczerze opowiada w nim na przykładzie własnym i swojego męża Martina o problemach, z którymi borykają się pary, zwłaszcza te o dłuższym stażu.

W towarzyszących konferencji targach wzięło udział około tysiąca wystawców - od potentatów handlu detalicznego takich jak Henkel, poprzez firmy telekomunikacyjne (m.in. T-Mobile), technologiczne (zarówno giganci, w tym Adobe, Oracle i IBM, jak i start-upy) i z branży medialnej ("m.in. 'Adweek" i RTL Group) do agencji marketingu cyfrowego oraz full service. Warto odnotować, że w tym roku po raz pierwszy na targach pojawiła się osobna sekcja "World of Agencies".

Organizatorem targów i konferencji jest od 2009 r. spółka Koelnemesse przy współpracy właściciela znaku DMEXCO - organizacji BVDW reprezentującej interesy niemieckiego sektora gospodarki cyfrowej. Złotym sponsorem konferencji (i zarazem właścicielem jednego z najbardziej spektakularnych stoisk) był Salesforce. Wśród patronów medialnych znalazła się m.in. siostrzana redakcja "Media Marketing Polska" - "Horizont" (wydawnictwo Deutsche Fachverlag znane pod skrótem dfv).

Liczba gości DMEXCO w ubiegłym roku przekroczyła 40 tysięcy, podczas tegorocznej edycji była zapewne jeszcze wyższa.

Paweł Piasecki 279 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.