Publicis Groupe publikuje raport o zachowaniach klientów polskich sklepów internetowych

Po raz pierwszy w jednym raporcie ujęto rzeczywiste dane behawioralne użytkowników stron e-commerce w sześciu kluczowych kategoriach produktowych.

Premiera raportu "Kręte ścieżki konsumenta w e-commerce" miała miejsce wczoraj w Digital Knowledge Village w Warszawie. Opracowanie skupia się na tym, w jaki sposób polscy konsumenci poruszają się po ścieżkach zakupowych zarówno finalizowanych w postaci transakcji, jak i tych niekończących się zakupem. Podczas prezentacji raportu prelegenci z Publicis Groupe i firm - partnerów merytorycznych (Frisco.pl, Morele.net, Criteo, QuarticOn, Sales Manago, Insider) podkreślali ogromne znaczenie kart produktowych, często traktowanych "po macoszemu" w stosunku do strony głównej sklepu. Tymczasem karty są miejscem, na które konsumenci bardzo często trafiają prosto z wyszukiwarki, pomijając home page. Jakość treści na nich zawartych, a także rekomendacje innych użytkowników, mają kluczowe znaczenie dla przekonania konsumenta do zakupu. Zwracano też uwagę, że proces dochodzenia do decyzji zakupowej często wymaga wielu wizyt na stronie na przestrzeni kilku dni (stąd waga personalizacji poszczególnych touchpointów), a użytkownicy coraz częściej traktują witryny e-commerce nie tylko jako sklepy, ale także "biblioteki", w których chcą zapoznać się z ciekawymi materiałami, zwłaszcza wizualnymi.

Piotr Pietka, co-CEO i Krzysztof Andrzejczak, Chief Commerce Officer Publicis Groupe Polska podczas wczorajszej prezentacji raportu
Piotr Pietka, co-CEO i Krzysztof Andrzejczak, Chief Commerce Officer Publicis Groupe Polska podczas wczorajszej prezentacji raportu
Autorzy raportu skoncentrowali się na następujących kluczowych segmentach rynku e-commerce: zdrowie i uroda, kosmetyki, odzież, obuwie, artykuły spożywcze oraz komputery i elektronika użytkowa. Każdym z segmentów "opiekował się" jeden z sześciu partnerów merytorycznych opracowania. Pokazano ich specyfikę zarówno w odniesieniu do roli, jaką pełnią kanały mobile i desktopowe, długości ścieżek zakupowych, jak i roli poszczególnych touchpointów. Raport zawiera też rekomendacje zarówno dla marek i marketerów, jak i sklepów internetowych mające usprawnić procesy komunikacji z użytkownikami i sprzedaży.

"Media Marketing Polska" jest jednym z partnerów medialnych raportu obok Izby Gospodarki Elektronicznej, "Magazynu Online Marketing" oraz "Magazynu E-commerce".

Paweł Piasecki 278 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.