Leo Burnett główną agencją reklamową Gulf Oil

Agencja należąca do Publicis Groupe pokonała sześciu konkurentów. Wartości budżetu nie ujawniono.

To drugi w tym roku zwycięski przetarg dla Charliego Rudda, byłego szefa Ogilvy i Mather London, który obecnie w ramach grupy Publicis kieruje agencjami Leo Burnett i Fallon London. W kwietniu br. Leo Burnett zdobył budżet kreatywny marki Iceland (brytyjska sieć supermarketów).

Agencja kierowana przez Rudda stanie przed zadaniem stworzenia globalnej strategii dla istniejącej od stulecia marki Gulf Oil na kluczowych rynkach na świecie. Strategia będzie zapewne silnie powiązana z istniejącymi umowami sponsorskimi marki w obszarze sportu, m.in. z klubem piłkarskim Manchester United Football Club, motocyklowymi mistrzostwami świata MotoGP, drużyną krykieta Chennai Super Kings i zespołem rajdowym Gulf BMW Road Racing. Ze względu na wielki obecnie rozgłos wokół wydarzeń związanych ze zmianami klimatycznymi (m.in. dramatyczny apel Grety Thunberg na forum ONZ i strajk dla Ziemi 27 września) ważnym elementem strategii będzie też nagłaśnianie działań podejmowanych przez Gulf Oil na rzecz wykorzystania odnawialnych źródeł energii.

(TheDrum.com)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.