Mattell wprowadził na rynek Barbie neutralną płciowo

Firma walczy ze stereotypami.

Jeden z największych na świecie producentów zabawek wprowadził na rynek lalkę Barbie neutralną płciowo. Chce w ten sposób zająć stanowisko w globalnej dyskusji o płci i jej wyborze. 

Zabawki Mattela z linii "Creatable World” mają różne rodzaje odzieży, do dyspozycji dzieci jest również szeroki wybór fryzur, dzięki czemu dzieci mogą dowolnie stylizować zabawki Firma zaznaczyła, że współpracowała z szeregiem specjalistów, lekarzy, psychologów oraz dzieci przy tworzeniu produktu.

Zestawy Creatable World będą sprzedawane w Wielkiej Brytanii w sklepach Amazon i Smyths Toys Superstores w sugerowanej cenie detalicznej 34,99 funta.

W ostatnich latach Mattel mocno próbuje się wyróżnić na rynku zabawek - najpierw wprowadził na rynek linię Fashionista - obejmuje lalki w różnych odcieniach skóry i o różnych gabarytach. Wśród nich znajdują się również lalki z niepełnosprawnością ruchową - na wózkach albo z proteza kończyn.

(Independent.co.uk)

Katarzyna Woźniak 540 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.