BNP Paribas z kampanią o klimacie [wideo]

Kolejna komunikacja reklamowa banku ze społecznym kontekstem.

Bank BNP Paribas ruszył z nową kampanią reklamową, w której po raz kolejny porusza ważny społecznie temat. Tym razem kwestie ochrony środowiska. "Zmiany klimatu kosztują" - przekonuje bank w reklamach w telewizji, kinach i internecie.

- Żyjemy na kredyt pod zastaw Ziemi, a dług ekologiczny drastycznie wzrasta. Zapobieganie zmianom klimatycznym to obowiązek nas wszystkich - obywateli, firm i instytucji - mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionu marketingu, komunikacji, zaangażowania społecznego w Banku BNP Paribas. - Nie finansujemy nowych inwestycji węglowych, wspieramy zieloną energię, BNP Paribas jako Grupa jest emisyjnie neutralna dla środowiska. Ponadto budujemy ekologiczną świadomość wśród naszych pracowników, oszczędzamy energię oraz finansujemy ekologiczne inwestycje.

Bank przekonuje, że zmiany klimatu dotyczą każdego i każdy z nas będzie musiał za nie zapłacić. W pierwszej fazie kampanii, która wystartowała w połowie września br., bank postawił na zaintrygowanie odbiorców poprzez pokazanie bardzo wysokich cen wybranych produktów spożywczych, by wskazać, że tak mogą wyglądać w przyszłości ceny na skutek zmian klimatycznych. W tym celu powstała specjalna strona www.zieleniak2040.pl.

W drugiej odsłonie bank zachęca do przyłączenia się do akcji na rzecz wspólnej aktywacji - chce stworzyć wielkie ogrody tlenowe, czyli plantację drzew, które są mogą pomóc w walce z rosnącą emisją dwutlenku węgla. W ramach inicjatywy Bank deklaruje, że za każde nowe konto czy kredyt gotówkowy zasadzi jedno drzewo oxytree, które pochłania dużo dwutlenku węgla i produkuje nawet 10 razy więcej tlenu niż inne drzewa liściaste.

Na potrzeby kampanii przygotowano spoty, które będą emitowane w telewizji, kinach oraz w internecie. Dodatkowo akcja jest wsparta outdoorem oraz różnymi działaniami niestandardowymi i lokalnymi.

Nad kampanią BNP Paribas pracowały agencje takie, jak: Havas Media i Sales & More, Publicis Lion, VMLY&R, Point of View oraz Feeders.agency. Reżyserem spotu jest Tadeusz Śliwa.

To już kolejna kampania BNP Paribas poruszająca wrażliwe społecznie tematy, w poprzednich bank poruszał np. kwestie równouprawnienia kobiet i mężczyzn.

Niedawno kampanię reklamową o podobnej tematyce, ochrony środowiska, rozpoczął też ING Bank.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.