Marcin Dobrock na czele Mondeleza w Polsce i krajach bałtyckich

Przez blisko dekadę związany był europejską centralą Mondeleez International w Szwajcarii.

Marcin Dobrock obejmuje z dniem 1 października stanowisko dyrektora zarządzającego obszarem Polski i krajów bałtyckich w globalnym koncernie spożywczym Mondelez International.

Nowy dyrektor zarządzający związany jest z Mondelez International od 10 lat. Przez ostatnie dwa lata pełnił funkcję dyrektora kategorii Meals na Europę Południową, do której należą m.in. takie marki jak Philadelphia. Przez blisko dekadę związany był europejską centralą Mondelez International w Szwajcarii, gdzie zarządzał regionalnym zespołem ds. innowacji w kategorii czekolady oraz działem licencjonowania. W nowej roli zastąpi dotychczasowego dyrektora zarządzającego, Janusza Idczaka.

Idczak pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w Polsce przez ostatnie 2,5 roku, jednak z Mondelez/Kraft Foods związany był przez niemal całą, trwającą już blisko 20 lat, karierę w branży FMCG. Odegrał kluczową rolę w wielu projektach i transformacjach, m.in. w przejęciu firmy Stollwerck, fuzjach z LU oraz z Cadbury, czy wreszcie odłączeniu od Mondeleza biznesu kawowego. W czasie jego zarządzania firma utrzymała i wzmocniła pozycję lidera w kategorii ciastek markowych i czekolady w Polsce, a także weszła w kategorię gum do żucia dzięki rozwojowi marki Halls. Dobrze rozwijał się bałtycki oddział i kanały sprzedaży na obu rynkach. Firma angażowała się w szerokozasięgowe kampanie marketingowe, takie jak np. "Milka. Sercem z naszymi”, dodatkowe wsparcie otrzymały marki lokalne, m.in. flagowa bałtycka Karuna, Prince Polo czy Delicje. Rosły w siłę także inicjatywy z zakresu odpowiedzialnego pozyskiwania surowców. Europejskim programem Harmony, gwarantującym pszenicę do produkcji ciastek pochodzącą ze zrównoważonych upraw, objęta została fabryka w Płońsku (jako pierwsze marki Lubisie i Delicje).

Marcin Dobrock to menedżer europejskiej branży FMCG z ponad 15-letnim stażem zawodowym. Zawodowe doświadczenia nowego dyrektora zarządzającego obejmują również branżę konsultingową oraz pracę w Nestle, gdzie odpowiadał za globalny marketing różnych marek słodyczowych w kanale duty free.

Zdecydowaną większość swojej kariery zawodowej Marcin Dobrock spędził w międzynarodowym środowisku w Europie, Azji, Ameryce czy na Bliskim Wschodzie. Pracował m.in. rok we Włoszech oraz pół roku w krajach Ameryki Południowej, jednak najdłużej związany jest ze zlokalizowaną w Szwajcarii europejską centralą Mondeleez International.

Katarzyna Woźniak 540 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.