"Food Service" zwiększa objętość, zmienia format i layout

Sierpniowy numer "Food Service" jest ostatnim wydaniem w znanej od 9 lat formie. Od września magazyn będzie ukazywać się w nowej szacie graficznej. Wzrośnie nieco objętość czasopisma, a format będzie mniejszy - bardziej poręczny.

Korzyści dla czytelników

Zmiana makiety „Food Service”, pisma wydawanego - podobnie jak "Media Marketing Polska" - przez VFP Communications, to przede wszystkim bardziej wyraźny podział treści. Czytelnicy łatwo odnajdą to, co najbardziej ich interesuje. Informacje lifestyle'owe - takie jak recenzje książek, informacje o wydarzeniach kulinarnych, wywiady z ciekawymi osobami oraz opisy nowych lokali - znajdą się w dziale „Aperitif”. Barmani, sommelierzy, bariści i wszyscy zainteresowani kategorią szeroko pojętych napojów otrzymają sekcję „Przy barze”. Aktualności branżowe, wywiady z szefami kuchni i menedżerami restauracji, a także kompendium wiedzy o zarządzaniu, marketingu i sztuce obsługi gości połączy część zatytułowana „Branża”. Ostatni dział „Dostawa” dotyczyć będzie nowości na rynku, profesjonalnych produktów, sprzętu i wyposażenia.

Do tej pory „Food Service” był mocno skoncentrowany na osobach profesjonalnie związanych z rynkiem HoReCa. Od września dodatkowo pojawią się treści lżejsze, lifestyle’owe, prezentujące najnowsze trendy i kierunki rozwoju szeroko pojętej gastronomii, które z pewnością zainteresują również foodies.

Niespodzianką i nowością wrześniowego wydania będzie zapewne okładka – po raz pierwszy w wersji graficznej (ilustracja). Redakcja nie rezygnuje jednak z dotychczasowej koncepcji okładek zdjęciowych, z których słynie w branży. Zaskakujące, autorskie i wysokiej jakości sesje fotograficzne to znak rozpoznawczy „FS”. Czasami jednak okładki pojawiać się będą w wersji z ilustracją nawiązującą do tematu specjalnego numeru.

Wydawca zapewnia, że nowy layout sprawi, iż najważniejszy tytuł w branży HoReCa będzie bardziej czytelny, przejrzysty i dostosowany do najnowszych trendów. Strony zyskają więcej światła. Kolumny tekstowe zostaną podzielone na mniejsze sekcje, a dodatkowe ramki z ilustracjami ułatwią odbiór treści. Zmienią się także proporcje zdjęć względem tekstu. Poszczególne działy otwierane będą dużymi, atrakcyjnymi fotografiami. W magazynie znajdzie się więcej elementów rysunkowych, np. infografiki w formie rycin czy też ilustrowane portrety felietonistów zamiast ich zdjęć. Cały layout urozmaicony zostanie pastelowymi kolorami i elementami graficznymi.

– Nasz magazyn obecny jest na rynku od 25 lat. To oznacza, że jego grupa czytelnicza w naturalny sposób się przesuwa. Przybywa nowych, przyzwyczajonych do nowoczesnej estetyki czytelników. Zmieniona makieta jest wyjściem im naprzeciw, oferowaniem produktu w nowej odsłonie, która zdecydowanie wyróżni go spośród konkurencji – wyjaśnia Agata Godlewska, redaktor naczelna. – Layout pisma pozwoli na jego identyfikację i umożliwi naszym czytelnikom szybkie odnalezienie stałych rubryk i działów. Ponadto raz na jakiś czas każda makieta potrzebuje większego lub mniejszego odświeżenia – dodaje Godlewska.

Nowe możliwości dla reklamodawców

Nowy layout będzie również przyjazny reklamodawcom. Umożliwi im jeszcze lepszą ekspozycję własnych produktów i usług, ponieważ zmieni się sposób zarządzania powierzchnią reklamową. Więcej informacji na temat możliwości reklamowych zainteresowani uzyskają pod adresem e-mail: monika.lojek@media.com.pl

„Food Service” dostępny będzie w niezmienionej cenie 19,99 zł w salonach Empik w całej Polsce oraz w PRENUMERACIE. Zmiany wsparte będą promocją m.in. w Food Network, Stroer Media oraz mediach społecznościowych. Za nowy projekt magazynu odpowiada creative graphic designer Agnieszka Maniara.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.