"Lego. Jak pokonać kryzys..." [recenzja]
Jedna z najpotężniejszych marek na świecie swoją historię rozpoczęła w skromnym zakładzie stolarskim w Danii.
Autorem „Lego” jest redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej „Borsen”, który przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie Lego i poza nią. Skrupulatnie opracował materiał, wyróżnił najważniejsze postaci, przeanalizował historię na co dzień niedostępną, opracował anatomię kryzysu, a przede wszystkim starał się podążać za wszystkimi decyzjami biznesowymi kierownictwa i je zrozumieć.
To nie tylko ważna i pierwsza tak obszerna publikacja będąca wnikliwą analizą strategii biznesowej jednej z najpotężniejszych marek świata. To również modelowy podręcznik wzrostu przedsiębiorstwa. Autor pokazuje na żywej tkance, jak firma rosła, jak i dlaczego popadała w tarapaty, jak z nich wychodziła. Niezwykle przydatne współcześnie chociażby dla działów HR mogą okazać się analizy strategii mających na celu ożywienie kultury organizacji. Trudno odmówić autorowi pewnej dozy zachwytu, z jaką opisuje firmę. Bez wątpienia jednak publikacja nie powstała z perspektywy bezkrytycznego fana, a dziennikarska rzetelność autora sprawiła, że jedna z najpilniej strzeżonych firm świata pozwoliła mu na zagłębienie się w obszary dotąd dla dziennikarzy niedostępne. Pozycja dla branży obowiązkowa.
Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.