"Lego. Jak pokonać kryzys..." [recenzja]

Jedna z najpotężniejszych marek na świecie swoją historię rozpoczęła w skromnym zakładzie stolarskim w Danii.

Główną zasadą, którą kierował się Ole Kirk Christiansen, było: „Nawet to, co najlepsze, nigdy nie jest za dobre”. Jakość stanowiła wartość będącą filarem przedsiębiorstwa. Lego przez ponad 80 lat nie odstąpiło od tej strategii. To dzięki temu dziś ponad 400 mln ludzi bawi się codziennie jej produktami. Genialny w swoim zamyśle koncept kreatywnej zabawki dotarł do najdalszych zakątków globu. Nie oznacza to oczywiście, że przedsiębiorstwo oparte na wspólnocie i żelaznej logice systemu konstrukcyjnego nie miało w swojej historii ostrych zakrętów.

Autorem „Lego” jest redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej „Borsen”, który przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie Lego i poza nią. Skrupulatnie opracował materiał, wyróżnił najważniejsze postaci, przeanalizował historię na co dzień niedostępną, opracował anatomię kryzysu, a przede wszystkim starał się podążać za wszystkimi decyzjami biznesowymi kierownictwa i je zrozumieć. 

To nie tylko ważna i pierwsza tak obszerna publikacja będąca wnikliwą analizą strategii biznesowej jednej z najpotężniejszych marek świata. To również modelowy podręcznik wzrostu przedsiębiorstwa. Autor pokazuje na żywej tkance, jak firma rosła, jak i dlaczego popadała w tarapaty, jak z nich wychodziła. Niezwykle przydatne współcześnie chociażby dla działów HR mogą okazać się analizy strategii mających na celu ożywienie kultury organizacji. Trudno odmówić autorowi pewnej dozy zachwytu, z jaką opisuje firmę. Bez wątpienia jednak publikacja nie powstała z perspektywy bezkrytycznego fana, a dziennikarska rzetelność autora sprawiła, że jedna z najpilniej strzeżonych firm świata pozwoliła mu na zagłębienie się w obszary dotąd dla dziennikarzy niedostępne. Pozycja dla branży obowiązkowa.

Niels Lunde - Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków
Tłumaczenie: Agnieszka Świerk
Agora 2019
Liczba stron: 440
Katarzyna Woźniak 590 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.