UOKiK chce zmian w reklamach 10 firm telekomunikacyjnych

Chodzi o pokazywanie cen.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uważa, że pokazywanie w reklamach cen za usługi telekomunikacyjne czy telewizyjne, które są uzależnione od zgody np. na e-fakturę lub otrzymywanie treści marketingowych, jest nie w porządku wobec konsumentów. UOKiK uważa, że prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych to wprowadzanie konsumentów w błąd. A jest to powszechna praktyka. Dlatego UOKiK skierował do 10 największych firm telekomunikacyjnych i oferujących płatną telewizję: Cyfrowy Polsat, ITI Neovision (Canal+), Multimedia Polska, Netia, Orange Polska, P4 (Play), Polkomtel (Plus), T-Mobile Polska, UPC Polska oraz Vectra, pisma, w których daje im czas do końca br. na zmianę sposobu prezentowania cen w reklamach. UOKiK wskazuje, że chodzi także o sposób ich przedstawiania na stronach internetowych operatorów i w trakcie rozmów sprzedażowych.

– Jeśli firmy telekomunikacyjne nie dostosują się do naszych oczekiwań w wyznaczonym terminie, podejmiemy decyzję o wszczęciu postępowań. Mogą się one zakończyć karą nawet do 10 proc. rocznego obrotu – zapowiada Tomasz Chróstny, wiceprezes UOKiK.

Maciej Burlikowski 1756 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.