Lavazza składa hołd naturze w kalendarzu na 2020 rok

Autorem zdjęć jest amerykański fotograf David LaChapelle.

Amerykański fotograf podejmuje współpracę z marką kawy Lavazzą już po raz trzeci, opowiadając tym razem złożoną z obrazów historię o pięknie natury, przygotowaną pod kierownictwem artystycznym
agencji reklamowej Armando Testa. Wychowanek Andy’ego Warhola, wizjoner, „arcykapłan”
wyrazistego stylu glamour lat dziewięćdziesiątych, z charakterystycznym dla nich kultem gwiazd,
LaChapelle od kilku lat coraz bardziej koncentruje swoją uwagę na kwestiach ochrony środowiska,
zajmując się fotografią pejzażową.

W roku 2020 Lavazza postanowiła złożyć hołd naturze poprzez realizację projektu Earth CelebrAction („Ziemia: CelebrAkcja”). LaChapelle zinterpretował ten temat poprzez symbolikę czterech żywiołów - ognia, wody, ziemi i powietrza - które łączą się w obecności człowieka w szeregu fascynujących opowieści poświęconych przyrodzie. Fotografie powstały na Hawajach, gdzie artysta od kilku lat mieszka na ekologicznej farmie. Każdy miesiąc stanowi ilustrację jednej z idei zawartych w manifeście Earth CelebrAction (zamieszczamy go w całości poniżej) opartym na koncepcji otwarcia się na Ziemię – pełnego docenienia jej znaczenia, wsłuchania się w jej potrzeby,  odkryciu na nowo tej wyjątkowej z nią więzi.

Kalendarz 2020 ma odzwierciedlać wagę, jaką Lavazza przywiązuje do kwestii ekologii i przyszłości naszej planety. Po raz pierwszy firma dała temu wyraz w edycji kalendarza z 2015 roku - trylogii Earth Defenders („Obrońcy Ziemi”), której autorami byli mistrzowie fotografii: Dave McCurry, Joey Lawrence i Denis Rouvre. Projekt 2030: What are you doing? („2030: Co ty robisz?”) zrealizowany przez Platona w 2018 roku był  poświęcony siedemnastu celom zrównoważonego rozwoju ONZ. 2019 był rokiem Ami Vitale, byłej fotograf magazynu National Geographic i jednej z najważniejszych postaci świata fotoreportażu, której kalendarz dokumentował sześć projektów artystycznych związanych z naturą, zrealizowanych w Tajlandii, Maroku, Szwajcarii, Kolumbii, Kenii i Belgii.

Jedna z najbardziej znanych na świecie włoskich marek promuje się przy pomocy kalendarza od 1993 roku.

MANIFEST

CELEBRUJEMY (CELEBRATE) Celebrujemy istotę Ziemi, bo dzięki niej nasze istnienie jest możliwe.

SŁUCHAMY (LISTEN) Wsłuchujemy się w nią, by móc przyjść jej z pomocą.

JESTEŚMY ŚWIADOMI (REALIZE) Świadomi tego jak jest ważna, chcemy być ważni dla niej.

BRONIMY (DEFEND) Bronimy jej, przede wszystkim przed nami samymi.

DBAMY (CARE) Dbamy o nią, ponieważ jej zdrowie jest również naszym.

WSPIERAMY (SUSTAIN) Wspieramy ją, starając się ograniczyć nasz na nią wpływ.

CZCIMY (HONOR) Czcimy ją, bo dała nam wszystko, nie prosząc o nic w zamian. 

KARMIMY (NOURISH) Karmimy ją, by patrzeć jak odżywa.

ŁĄCZYMY (RECONNECT) Łączymy się z nią na nowo, by doświadczać tego, co ona.

ODDYCHAMY (BREATHE) Oddychamy nią, bo ona jest życiem.

SZANUJEMY (RESPECT) Szanujemy ją, ponieważ jest naszą Matką.

ZMIENIMY (CHANGE) Zmienimy ją, jeśli zmienimy samych siebie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.