W spocie Thinx mężczyźni też miesiączkują [wideo]

Pierwszą kampanię telewizyjną dla marki bielizny "odpornej na okres" stworzyła agencja BBDO New York.

Koncept kreatywny polega na przedstawieniu świata, w którym zarówno mężczyźni, jak i kobiety mają przechodzą menstruację. "Gdybyśmy wszyscy mieli okres, może czulibyśmy się z tym swobodniej", przekonuje widzów marka bielizny Thinx. Reżyserką spotu jest Rachel McDonald związana ze studiem produkcyjnym Biscuit Films. Jak wyjaśnia Crystal Rix, kierująca strategią w BBDO New York, agencja postawiła w tej kampanii na autentyczność i wzbudzenie większej empatii wobec osób mających okres oraz "zdjęcie klątwy" z tego zjawiska fizjologicznego. Spot będzie emitowany w 18 kanałach telewizyjnych w Stanach Zjednoczonych, w tym Bravo, E!, Oxygen, BET, MTV, VH1, HGTV, Food Network, TLC i NBC.

Z badań, na które powołuje się Maria Molland, CEO of Thinx Inc., 80 proc.amerykańskich nastolatków ma negatywne skojarzenia z miesiączką, nazywając ją "ohydną" i "niehigieniczną".

W 2018 r. agencja AMV BBDO zdobyła Szklanego Lwa na festiwalu w Cannes za spot "Blood Normal" dla marki Libresse, dążący do urealnienia obrazu miesiączki w reklamie (normalna czerwona krew zamiast koloru niebiesklego, który ją wcześniej symbolizował).

Paweł Piasecki 293 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.