Facebook wypada z pierwszej dziesiątki rankingu marek Interbrand

Marki, które najwięcej zyskały na wartości (po ok. 25%) w zestawieniu "Best Global Brands 2019", to Amazon, Mastercard, Salesforce, Gucci i Starbucks.

Pierwsze osiem pozycji w rankingu Interbrand "Best Global Brands" wygląda tak samo w 2018 i 2019 r., przy czym pierwsza czwórka to marki technologiczne: Apple, Google, Amazon i Microsoft, a ponadto na szóstej pozycji jest Samsung. Na miejsce zwolnione przez Facebooka (9. w 2018 r., 14. obecnie) awansował McDonald's, a na ostatnią pozycję w top 10 wszedł Disney. Coca-Cola utrzymała piąte miejsce, a marki motoryzacyjne Toyota i Mercedes – odpowiednio siódme i ósme.

Najcenniejsza marka świata – Apple – jest wyceniana przez Interbrand na ponad 234 mld dol. (wzrost o 9%). Trzeci na liście Amazon zyskał na wartości aż 24% (125 mld dol.). Znacząco wzrosła też wartość Microsoftu (o 18%, do prawie 109 mld dol.). Facebook u szczytu potęgi w 2017 r. zajmował ósme miejsce na liście i był wyceniany na nieco ponad 48 mld dol., natomiast obecnie wartość marki jest szacowana na 39,9 mld dol. (spadek o 12% w porównaniu z ub.r.).

Największe spadki wartości spośród pierwszej setki najcenniejszych marek zaliczyły General Electric (-22%, pozycja 27.) i Gillette (-18%, pozycja 45.). Powodów do zadowolenia nie mają też Huawei i Canon (spadki po 9%). Do pierwszej setki awansowały w tym roku marki Uber (87.) i LinkedIn (98.), a Dell (63.) powrócił do zestawienia po sześciu latach nieobecności.

Łączna wartość najcenniejszych stu marek to 2,13 bln dol. (wzrost o 5,7% w porównaniu z ub.r.).

Paweł Piasecki 293 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.