Netflix wydaje już więcej na marketing poza Stanami Zjednoczonymi

Platforma streamingowa przygotowuje się na listopadowe debiuty Apple TV+ i Disney+, jak również spodziewane nasycenie rodzimego rynku.

Poza granicami Stanów Zjednoczonych firma wydała na marketing w bieżącym roku (do 30 września) 1,1 mld dol., więcej niż w porównywalnym okresie w 2018 r. (927 mln dol.) Jednocześnie wydatki na rodzimym rynku spadły z 713 mln dol. w pierwszych trzech kwartałach ub.r. do 683 mln dol. w analogicznym okresie br. Międzynarodowe rynki będą obecnie kluczowe dla Netfliksa wobec prognozowanych przez analityków trudności z pozyskiwaniem nowych abonentów na rynku amerykańskim.

W III kwartale br. Netflix zanotował przychody w kwocie 5,24 mld dol., o 31 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2018 r. (4 mld dol.). Marża operacyjna była, zgodnie z oczekiwaniami, na poziomie 18,7 proc. Po części miało to związek z niższymi wydatkami na marketing w porównaniu z II kwartałem, gdy debiutował trzeci sezon "Stranger Things".

Paweł Piasecki 293 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.