Reklama Playa narusza normy KER [wideo]

Zarzuty to m.in. wprowadzanie odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanych usług oraz brak należytej staranności w prowadzonych działaniach.

Do Komisji Etyki Reklamy (KER) wpłynęły skargi dotyczące spotu sieci Play (P4) "5G Ready". Uznano, że reklama wprowadza klienta w błąd, sugerując, że Play ma sieć 5G.

Przedstawiciele P4  złożyli pisemną odpowiedź na skargi, informując, że przedstawione w odpowiedzi informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Został również złożony wniosek o niepublikowanie uchwały, jednak zespół KER zwrócił uwagę, że obowiązujące przepisy takiej możliwości nie przewidują.

Zdaniem KER reklama Play zawiera treści, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanych usług, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy i działania nie były prowadzone z należytą starannością.

T-Mobile Polska wcześniej wniósł pozew do sądu przeciw P4 w sprawie reklamy "5G Ready". Kreację kampanii przygotowała agencja Grandes Kochonos, planowaniem i zakupem mediów zajął się MediaCom Warszawa.

Katarzyna Kacprzak 448 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.