Badanie Kantara potwierdza duży potencjał edukacyjny YouTube [wideo]
88 proc. polskich użytkowników platformy korzysta z niej, aby nauczyć się czegoś konkretnego poprzez oglądanie tutoriali.
Aż 79 proc. uczestników badania przeprowadzonego przez firmę Kantar na zlecenie YouTube w październiku br. deklaruje, że na platformie wideo online należącej do Google rozwija swoje pasje czy hobby. Wśród nastolatków ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi aż 85 proc. Dla 69 proc. badanych platforma jest miejscem pierwszego wyboru w poszukiwaniu treści popularnonaukowych i edukacyjnych. Zdecydowana większość (86 proc.) ocenia je jako pomocne. Ponad połowa rodziców i aż dwie trzecie nastolatków (kategoria wiekowa 14-17 lat) korzysta też z filmów na YouTube podczas odrabiania prac domowych lub przygotowywania projektów w szkole.
55 proc. respondentów ogląda filmy głównie po polsku, ale aż 35 proc. równie często po polsku, jak w innym języku lub językach, a 10 proc. głównie w innym języku niż polski. YouTube pomaga więc także w pogłębianiu znajomości angielskiego i innych języków obcych.
W skali globalnej filmy poradnikowe na YouTube w języku angielskim – materiały z “how to” w tytule – miały w ubiegłym roku ponad miliard godzin wyświetleń w 2018 r. (to już wewnętrzne dane platformy).
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.